★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Inget för känsliga!

Av Lisa - 10 januari 2012 21:11

Min lilla plutta! Hon ligger så stilla i sin kuvös.. Slangar, sladdar, påsar och plåster överallt! Men hon ligger och småkikar, rör lite smått på fingrarna så att man ska veta att hon lever..  Tänker på hur ont jag hade efter snittet, och det värker i hjärtat att hon ska behöva ha så ont! Tur att hon ligger ner hela tiden och att hon får morfin mot smärtan!

Här kommer några bilder.. Inget för känsliga!

Två tarmstumpar som sticker upp ur hålet.. Stomi påsen kan hon nog växa i, den är "bara lite" för stor!

 

En slagen hjälte!    

Längtar efter att få se "rätta Denise" snart igen.. Men som sagt, så lär det nog dröja ett tag. Hon måste återhämta sig både från den här infektionen och bukoperationen! Stackars liten!

Sen kan man ju bara hoppas och be att det får vara slut med infektioner och komplikationer nu!!! Men jag är inte säker på nånting, man kan inte förvänta sig nånting, bara ta en dag i taget! SUCK!


Men jag är glad, lycklig och tacksam för att det gick så bra idag! Det var nog alla era böner och hårt hållna tummar och tår som gjorde susen!! Tack för alla fina kommentarer!!!



 
 
Lotta

Lotta

10 januari 2012 21:30

Lilla, lilla tjejen. Så fin hon är, där under all utrustning. Måtte natten vara ovanligt lugn så ni får vila efter dagens pärs.

http://knyte.wordpress.com

 
Ingen bild

Michelle

10 januari 2012 21:31

Lilla skruttan....Kramar till er.

 
Ingen bild

AT

10 januari 2012 21:36

Lill sötisen :).
Skönt att allt gick bra idag... Nu är det bara
att hoppas på att infektionen ger med sig snabbt.

Du gör det fantastiskt bra!!!
Kram

 
MAMMAN SOM KÄMPAR FÖR LIVET

MAMMAN SOM KÄMPAR FÖR LIVET

10 januari 2012 21:44

OH hon är verkligen en KÄMPE! <3

http://overleva.blogg.se

 
Emmie

Emmie

10 januari 2012 21:56

Förstår att det värker i mammahjärtat. Vilken liten kämpe hon är! Hoppas innerligt att natten blir lugn och att ni får en chans att hämta er allihop. Stor varm kram till er! ♥

http://emmieliving.blogg.se

 
Ingen bild

Maria håkansson

10 januari 2012 21:57

Jag har inte gett mig tillkänna tidigare men kände att det var dags nu. Har följt din blogg ett tag nu och jag tänker väldigt mycket på er! Så otroligt starka ni är och vilken underbar och fin liten kämpe ni har! Kämpa på, ni är så himla duktiga alla 3! Kram från en mamma med en liten kille som även han föddes för tidigt, dock ej lika tidigt som Denise.

 
Ingen bild

ninni

10 januari 2012 22:10

<3

 
Ingen bild

http://bekkas.bloggplatsen.se/

10 januari 2012 22:13

Vilken tur att operationen gick bra att dom fixade de i tid så de inte hade blivit värre. De gör verkligen ont mammahjärtat när man läste att hon skulle göra en operation. Hoppas hon repar sig bra och mår bra snart efter dom bakslagen ni har fått. Håller verkligen tummarna för eran skull, speciellt för Denise. Många kramar!

 
Ingen bild

Frida

10 januari 2012 22:26

Har följt din blogg ett tag nu. Är så imponerad av er styrka, er allihopa. Ni som föräldrar och Denise som är så tapper!
Hoppas verkligen hon återhämtar sig ordentligt nu! Håller mina tummar för att allt ska gå bra!

Många kramar!

 
Fanny

Fanny

10 januari 2012 22:33

MEN LILL GUMMAN! <3 Åh... hon är så vacker!

http://fizabelle.blogg.se

 
joanna- livet med Aspergers syndrom

joanna- livet med Aspergers syndrom

10 januari 2012 22:55

Vilken kämpe hon är <3

http://domkallarmighannes.com

 
Ingen bild

Stina

10 januari 2012 23:00

Men lilla, lilla hjärtat! Hon ser verkligen knäckt ut. Vilken trött blick. Åh, jag är så glad att OP gick bra, även jag satt och höll tummarna här hemma. Hoppas verklgen att det fortsätter åt rätt håll nu. Kram!

 
Ingen bild

Emilie

10 januari 2012 23:05

Fick tips av en kompis att läsa din blogg och jag e helt fasinerad av hur duktiga ni är som kämpar så hårt. Jag tänker på er. Vet själv hur det är att föda förtidigt dock föddes min tjej bara 4 veckor för tidigt men vi fick stanna på sjukhuset i 10 dar. Men hade problem från v. 23 så fick äta medicin för att stoppa upp allt. Hoppas ni får en lugn natt. Styrke kramar

 
Malin, Mamma till Zelina

Malin, Mamma till Zelina

10 januari 2012 23:10

Vad skönt att allt gick bra, kommer hon få ha den hela livet ut nu? eller bara till dess att hon kan bajsa själv :)

http://mammaflikkan.blogg.se/tavlingsblogg

 
Ingen bild

michan

11 januari 2012 02:27

Jag går in på din blogg minst en gång om dagen och läser hur det går för er. Jag är djupt imponerad av er styrka, ert hopp och er kamp. Är gravid och har fått reda på att mitt barn kommer komma väldigt tidigt förhoppningsvis efter vecka 24 men det är det ingen som vet. Innan känndes det mörkt men efter att följt din blogg har jag börjat känna ett ljus , ett hopp om framtiden. Jag vill bara tacka dig för det och jag kommer fortsätta följa er och hoppas av hela mitt hjärta att lilla Denise snart piggar på sig.

 
caroline

caroline

11 januari 2012 02:43

Håller verkligen tummarna för er lilla tjej. Ända sedan jag hittade din blogg har jag följt den dagligen och tänker på er varje dag och är nervös inför varje uppdatering. Skickar iväg ett gäng styrkekramar till er

http://www.carolinesblogg.blogg.se

 
Ingen bild

Sandra

11 januari 2012 04:32

Hej igen. Ja stomipåsarna var ju verkligen stora om man jämför i förhållande till deras lilla mage. Vår dotter svullnade upp väldigt några dagar efter operationen. Det gick knappt att känna igen henne för all vätska. Det är väldigt vanligt att det händer. Det har hon gjort efter alla 3 operationer. Sen är ju deras hud så känslig, så att vi fick någon specialpasta att sätta på när påsen skulle fästas på magen för att hon fick sådana utslag och var alldeles knallröd. Ibland så badade vi henne och då lossnade påsen lättare vid byte av den, eller så fanns det någon slags våtservett som skulle underlätta. Sen så får man släppa ut luft, (gaser),(pruttar) ur påsen ganska ofta då den annars blir som en ballong så då är det svårt att få blöjan att sitta ordentligt. Håller alla tummarna för er och skönt att allt gick så bra. Stor Kram.

 
Hannele - mamma till två prinsar

Hannele - mamma till två prinsar

11 januari 2012 06:50

Lilla snuttan då! Stackars liten..men jag håller alla kroppsdelar i kors och hoppas på att hon blir bättre snart! ^^

Jag vill bara fråga för att jag är nyfiken, kanske är en dum fråga men kommer hon få ha den dära påsen hela sitt liv på magen?

Kraaam på er!

http://dinmammakanvara.bloggplatsen.se

 
mickis

mickis

11 januari 2012 07:59

Hittade hit häromdagen & kunde inte sluta läsa... Vilken "resa" du/ni är med om.. Så jobbigt förstår jag, men man klarar mycket mer än man tror... eller hur :-)

Skönt att op gick bra... Nu vänder det säkert... sakta sakta blir hon starkare.... Hon verkar vara en riktig kämpe Denice & DU oxå :-)

Bra att du tänker på dig själv i allt detta, att gå iväg & träna en stund är väl perfekt. Nyttigt & du får utlopp för din smärta & laddar upp med måbra energi & styrka som du såväl behöver nu...

Kommer titta till er..

Ta hand om dig!
Kram

http://mermickis.blogspot.com

 
Mikaela mamma till Nemo

Mikaela mamma till Nemo

11 januari 2012 08:26

Sv: Ja hon har verkligen gått igenom mkt den lilla tösen! :/

Man blir lite ledsen på ögat då man ser vad en sån liten ska behöva gå igenom. Huvudsakligen lill tjejen klarar detta, tur hon är stark! :D

http://mikkanhellman.blogg.se

 
Ingen bild

Emma Otterbo

11 januari 2012 09:16

Tänker ofta på er. Skickar en massa styrkekramar!

 
Frida

Frida

11 januari 2012 09:19

Hoppas det värsta är över nu och att hon får hämta sig och bara bli bättre och bättre nu! Kram

http://fridala.blogspot.com

 
Ingen bild

Marlene

11 januari 2012 09:22

Hejsan.
Har precis hittat till din blogg. Och jag fastnade direkt. Så starka ni är alla 3. och vilken fin liten flicka ni har. Vill bara att ni ska veta att jag tänker på er och hoppas att allt går åt rätt håll nu.
Hon verkar vara en riktig kämpe.
Många Kramar till

 
Ingen bild

Emilie

12 januari 2012 12:40

Har följt din blogg ett längre tag och tänker på er!
Jag tror utan tveckan att den lilla kämpen kommer att hämta sig, hon har med alla säkerhet fått mamma och pappas kämparglöd så det kommer att gå på nolltid :)
Kram! Emilie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards