★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

....

Av Lisa - 10 januari 2012 13:54

Nu är alla förberedelser klara.. OP personalen är på plats, salen är tömd och helt om möblerad för att allt ska gå så smidigt som möjligt.. 

Denise vill inte slappna av.. Hon har fått fentanyl x2, och catapresan, men ändå ligger hon och gör motstånd, sprätter och suger på nappen. Hon är stark, trots att hon är väldigt sjuk!

Jag orkade inte stanna kvar längre, så nu sitter jag här och bara väntar.. Dom ringer när det är klart, eller om det uppstår nån komplikation..

Planen var ju att vi skulle åka iväg och vaccinera oss.. typ nu! Men vi får se hur det blir med det. Det tar bara fem minuter att åka dit, men det känns ändå jobbigt att lämna sjukhuset när jag vet att min dotter ligger med uppsprättad mage! Usch, va hemskt det lät, men det är ju så det är!


Undrar hur lång tid det kommer att ta? Undrar om allt går bra? Hittar dom felet? Överlever hon??.. 

Frågorna är många just  nu..

 
 
Ingen bild

Helenaa

10 januari 2012 14:18

Va ledsen jag blir när jag läser att ni måste gå igenom detta. Men vill bara skicka lite styrka till er och säga att min son också fick göra en akut stomioperation när han låg på Barn 4 ( för 8 år sen) och de klarar mycket mer än man tror! Han fick ett helt annat liv sen när magen inte behövde bli så stor hela tiden och all avföring och gaser kom ut som det skulle. Och vi föräldrar började äntligen kunna slappna av! Men det är en stor operation och jag har full förståelse för din oro. Men det KOMMER gå bra!!!!! Ni har en otroligt stark och tapper liten tjej!!!!! Räkna dock med att operationen kan ta ganska många timmar, om de inte hittar 'hålet' direkt! Det kan va bra att vara förberedd på lite väntetid! Stor kram till er!!!!

Lisa

10 januari 2012 15:10

ja, jag är beredd! Allt tar ju så mycket längre tid än man tror.. Men jag undrar hur lång tid själva operationen tar, för vi var ju med under förberedelserna som tog ett par timmar och nu ringde dom nyss och meddelade att dom var redo att börja!

 
Ingen bild

Victoria

10 januari 2012 14:24

Håller tummar och tår att op går bra. Ni finns i mina tankar flera gånger per dag

 
Ingen bild

Victoria

10 januari 2012 14:25

Ni finns i mina tankar i detta nu, hela familjen! Denise är stark, jag håller alla tummar och tår för henne. Varma kramar från en bloggläsare/Victoria

 
Elin Thejas Mamma + Liten i Magen!

Elin Thejas Mamma + Liten i Magen!

10 januari 2012 14:32

hon är stark eran lilla flicka hon klarar det hon är en riktig kämpe.. Skickar massa styrkekramar!!

http://thejasmamma.blogg.se

 
Ingen bild

laila

10 januari 2012 14:36

fy tusan va ni får gå igenom :( ber en bön för Krigarprinsessan <3 o hoppas allt blir till de bästa..kramar till er..

 
Ingen bild

Therese

10 januari 2012 14:42

Har följt din blogg ett litet tag, men aldrig skrivit nån kommentar. Men nu var jag ju bara tvungen att skriva å skicka er alla varmaste lyckönskningar jag bara kan! Denise har ju bevisat sen innan att hon är en stark liten tjej...en riktig liten hjälte! Så det här fixar hon med ska ni se ;-) Stor kram på er! <3

 
Sandra

Sandra

10 januari 2012 14:45

Jag har varit här inne ett antal gånger innan och "hälsat på" men inte lämnat någon kommentar.
Det är svårt att förstå vad ni går igenom när man inte varit i er situation själv. Jag ville egentligen bara bara skriva en hälsning och tala om att jag håller alla tummar för att lilla Denise snart mår bra igen, och att ni när hon är stark nog, får åka hem och njuta av familjelivet.
Mvh Sandra

http://tassandra80.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emmie

10 januari 2012 14:51

Sitter på helspänn, håller tummarna och ber för att allt ska gå bra. Mina tankar finns ständigt hos er. Stor styrkekram!

 
Ingen bild

sofia

10 januari 2012 14:56

<3

 
Ingen bild

Kristin

10 januari 2012 14:58

Förstår att det är mycket som snurrar i huvudet just nu. Vår Noah är opererad för NEC i Uppsala (Är det kirurger från Uppsala som opererar Denise? De är iallafall jättebra.) Det är lite pyssel med stomi men vi upplevde inte det som så jobbigt förrän sista dagarna innan de la ner tarmen igen (efter ca 12 veckor). Idag har Noah inga problem med sin tarm, han är nu 8.5 månader (5 månader corr).
När Noah opererades så fick vi veta att det skulle ta ca 3 timmar men det tog lite mer än 4 timmar innan han var tillbaka på avdelningen.
Jag håller tummarna för att allt går bra och att det är en liten del av tarmen som är påverkad. En stomi är förmodligen bra för tarmen just nu så den får tid att läka.
Vi tänker på er, och skickar stora styrkekramar!

Lisa

10 januari 2012 15:06

Ja, jag tror att kirurgen är från Uppsal faktiskt.. Jag tror att det blir bra med en stomi påse för Denise också, det är bara själva operationen jag är mest orolig för eftersom hon är så himla sjuk just nu!
Hoppas på att det går snabbt, så man får komma upp och se henne igen

 
Jessan

Jessan

10 januari 2012 15:01

Håller tummar och tår för att allt går bra.
Har läst din blogg nån vecka och kollar den
flera gånger om dagen.

http://jessans-vardag.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Helena

10 januari 2012 15:18

Min kille opererades också av kirurg från Uppsala! Det tycker jag är skönt, för dör gör de så många sånna operationer på riktigt små barn. Själva op kan nog ta 3-4 timmar (om man räknar bort förberedelserna. Stor kram

Lisa

10 januari 2012 15:21

Ja, jag litar helt och fullt på att vi fått den allra bästa kirurgen!
En lite äldre kvinna, (jag tror hon heter Kai)
Nu är väntan olidlig...

 
Ingen bild

Madde Persson

10 januari 2012 15:19

Vi håller våra tummar för er alla! Hon är en lite kämpe:)

Lisa

10 januari 2012 15:21

Tack! Alla tummar behövs!

 
Ingen bild

Elisabet

10 januari 2012 15:34

Mina tankar är hos er. Lilla Denise, detta fixar hon! Fortsätt kämpa på! Skickar en stor kram.

 
Ingen bild

AT

10 januari 2012 15:38

<3 en STOR kram...

 
Ingen bild

Helena

10 januari 2012 15:41

Kai är jätte duktigt! En av de allra bästa har jag förstått. Och hon var duktig på att förklara och besvara alla våra frågor vi haft både innan, direkt efter operationen och också senare!!!!

Lisa

10 januari 2012 15:44

Skönt att höra!

 
Ingen bild

Nina

10 januari 2012 15:45

Jag hör också till de som tjuvkikar här flera gånger om dagen men inte brukar kommentera. Blev så himla glad när allt gick framåt och väldigt ledsen för eran skull när det började backa. Men jag tror som alla andra att hon är stark och klarar detta! Hoppas sen att det blir lugnare för er alla med stomi. Håller tummarna jag med och tänker massor på er och väntar med spänning på nästa uppdatering!

 
MAMMAN SOM KÄMPAR FÖR LIVET

MAMMAN SOM KÄMPAR FÖR LIVET

10 januari 2012 15:49

TACK gumman <3
Jag kommer fixa i ordning ett paket åt dig och skicka iväg i morgon! Jag fick nämligen denna saken av en person som betyder så mycket för mig. Det är en slags skyddsängel <3 ALLTID fört tur med sig! Denna vill jag skänka iväg till er. Ni behöver den mer än mig!

Tack vad go du är! <3

http://overleva.blogg.se

 
Maria

Maria

10 januari 2012 15:50

Jag håller tummarna för er lilla tjej, det går bra ska du få se! Kramar till er!

http://olila.bloggplatsen.se

 
MAMMAN SOM KÄMPAR FÖR LIVET

MAMMAN SOM KÄMPAR FÖR LIVET

10 januari 2012 16:01

Önskar jag kunde slänga iväg den nu till er så ni hade den nu! Men ja håller hårt i den och ber för er!!

http://overleva.blogg.se

 
Elisabeth

Elisabeth

10 januari 2012 16:03

:( Ingen rolig läsning sen sist....Det verkar ju som ni fått en bra kirurg enligt andras erfarenhet. Hoppas på det bästa för Krigarprinsessan.

Kram E

http://knytet.bloggplatsen.se

 
Fanny

Fanny

10 januari 2012 16:10

Jag tänker på er! Åhhhh... FAN! Ja håller tummar och tår fina du! Hälsa fredde! MÅNGA kramar ifrån mig och björn!

http://fizabelle.blogg.se

 
Ingen bild

Jennifer

10 januari 2012 16:14

Heja Denise! Tittar in här OFTA!

 
Ingen bild

Jenny D

10 januari 2012 16:14

Massor av styrkekramar till er och lilla krigarprinsessan!

 
Sofie

Sofie

10 januari 2012 16:16

Hon klarar detta starka tjejen!

http://Mammasofie.blogg.se

 
Nienna

Nienna

10 januari 2012 16:29

Åh nej vad ledsen jag blir när jag ser det här! Jag tänker på er och håller mina tummar jättehårt att Denise fixar det här! Jag tror på henne!

Jag skummade några kommentarer och såg att det kanske var Kai som opererade, om det är Kai Arnell så gillade jag henne väldigt mycket när jag kommade på kirurgen. Väldigt sympatisk kvinna, och mycket duktig på att förklara.

Kram!

http://www.niennas.se

 
Alex

Alex

10 januari 2012 16:30

Tänker på er!! Hon fixar det!

http://blogg.veckorevyn.com/alexx

 
Ingen bild

madeleine

10 januari 2012 16:32

all styrka tilll denise!!!

 
Lotta

Lotta

10 januari 2012 16:39

Håller alla tummar jag kan hitta här hemma. Måtte de hitta felet och att det är lättåtgärdat. Lilltjejen kan ju inte ha det så här :(

http://knyte.wordpress.com

 
Ingen bild

Sofia

10 januari 2012 16:49

Men nej, vad tråkigt att det skulle behövas operation - stackars liten..

Håller tummar o tår ännu hårdare, o skickar ännu mer styrkekramar <3

Hon verkar ju viljestark lilltjoppan, så nog fixar hon det här också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards