★ 399 gram ★

Alla inlägg den 7 januari 2012

Av Lisa - 7 januari 2012 18:58

Har aldrig sett Denise så mycket vaken som idag! Hon har legat med ögonen vidöppna och kikat omkring sig nästan hela dagen! Klarar ju knappt av att gå därifrån när hon är vaken ju!


Nu har vi precis tvättat henne och bytt kläder och snuttisar! KLÄDER! Vi byter kläder på Denise! Hon är en RIKTIG bebis nu! Det känns så när man är hos henne nu. Hon är en BEBIS, inte ett litet foster. Hon kikar, hon skriker, hon vrider sig, som en RIKTIG bebis, fast en väldigt liten bebis!


Doktorn trodde iaf inte att det var nån fara, det där hon hade i ljumsken. Det verkar inte som om hon har ont, och det är inte rött eller blått, utan bara en vätskeansamling.. Men vi kan ju hålla lite koll.

Just nu ligger hon med EKG övervakning för att kolla vad det är som händer när hon får sina puls-dippar.. Hoppas inte att det är nåt fel, men SSK trodde inte det iaf, men man kollar ändå för att va på den säkra sidan!

Och, jag höll ju på att glömma: HON HAR BAJSAT! Bajs är bra! Punkt slut!


Nu är det film tajm för oss!  Seee you later!

Av Lisa - 7 januari 2012 12:57

Känns INTE bra idag! Fredrik har suttit känguru och när jag lyfte tillbaka henne så började hon krampa igen.. Inte sådär mycket och länge, men hon blev liksom blå i ansiktet och knep ihop läpparna och spärrade upp ögonen.. Doktorn kom in en sväng, lyssnade lite med stetoskopet, sög ur lite slem och sen klämde han lite på magen och stimulerade med en kateter och sen gick han.. Det här gjorde han inom loppet av typ två minuter.

Sen blev vi lämnade ensamma igen. Jag fortsatte massera hennes mage lite försiktigt och då upptäckte vi att hon har en stor vätskefylld "blåsa" i ena ljumsken. Såg riktigt otäckt ut. Igår hade hon ett blåmärke där, och idag ser det ut sådär!! Men det var ingenting som doktorn ville titta på. Inte just nu iaf, så vi fick klä på henne och bädda om henne.. 

Det kändes som om vi knappt ville lämna henne, för det var inte riktigt nån som hade tid med henne idag. Alla var upptagna på andra vårdplatser och det kändes ungefär som att ingen hade koll på Denise över huvud taget..

Nu kanske dom förväntade sig att vi skulle säga till om det var nåt och därför kände dom att dom kunde gå ifrån, eftersom vi var där..  Hoppas verkligen att nån har koll på henne nu, men jag känner bara att jag måste upp igen så fort vi käkat lunch.

Har aldrig varit med om att det varit så här förut!  Både jag och Fredrik tyckte att det kändes konstigt.. Men är liksom så van att personalen är uppmärksam och att man oftast inte blir lämnad ensam när man håller på och pyssla med nånting..  Men dom kanske hade mycket att göra med dom två nya barnen på salen..   Sen är man ju lite extra känslig som förälder också med alla katastroftankar och allt otäckt som har hänt och som kan hända.


Nu går jag upp igen!!

Av Lisa - 7 januari 2012 09:04

God Morgon! Det blev seeeent igår! Var inte alls trött och låg nog vaken till tre innan vi blev trötta..

Tänkte börja morgonen med lite bloggtips för er som söker nya bloggar att läsa!

Jag har ju en del bloggar i min länk-lista, men i ärlighetens namn så följer jag inte alla just nu, men jag har några som jag faktiskt lusläst i flera år! Dom tänkte jag tipsa er om!


Candy Darling har jag följt i två år ungefär. En träningstokig helskön tjej som blev gravid ungefär samtidigt som mig! Hon ger inte upp sin träning trots en stor och tung mage! En skön blogg med mycket humor!


Life By Tess .. Ni behöver bara kika in så fattar ni! En grymt motiverande brutta om man vill ha lite träningsmotivation. Alltid glad och positiv och delar med sig av sin träning och sina diet-resor inför Body Fitness tävlingar!


Sen har vi ju Zabine ! Henne ha jag också följt i flera år. Men nu på senare tid så har vi även blivit vänner, eftersom vi nu bor i samma stad. En snygg brud med skinn på näsan som bloggar om livet i allmänhet!


Det finns flera andra bra bloggar i min länklista! Flera träningsbloggar, inredningsbloggar och "livsbloggar".. Även några tjejer som lever med SLE precis som jag!  Rota runt vettja!! Ni kanske hittar nåt ni gillar!!!

(jag för ett år sen)  


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards