★ 399 gram ★

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Lisa - 6 januari 2012 19:05

Har precis tvättat och bytt på en ILSKEN 915 grams bebis! Tänk att det ska krävas tre vuxna människor för att hålla armar och ben i styr på en sån liten krabat!? haha. Men nu är det gjort och nu ligger hon i sin varma fina nya säng, inbäddad i fina julklapps- snuttisar. Allt rosa, en äkta tjejig tjej.. hihi.

Har inte så mycket ord att komma med.. Så jag bjuder på ett litet bild-marathon från dagarna som varit.. Så förbered er på en massa bilder som ser likadana ut allihopa!! Vi är bara så glada att få se vår lilla skrutt med kläder på!!!

     

Dom hemska respirator dagarna och hjärn övervakningen! Dagarna man vill glömma!

             

En nöjd bebis med VÄLDIGT tjock mage!!!   


Har fått säkert 30-40 kommentarer idag! Jag har läst ALLA!! Och jag tackar för alla ord, allt stöd och alla lyckönskningar!  Och "Nienna" TACK för kläderna som nu äntligen kommer till användning!!! 

Av Lisa - 6 januari 2012 15:10

Underbara framsteg idag! Denise mår så bra i sin lilla säng! Men vi har inte riktigt kunnat vara glada ändå. Stämningen är ting och vi kan inte sluta tänka på våra "grannar".. Så fruktansvärt. Jag har haft gråten i halsen hela dagen, kan inte ens föreställa mig vad dom fick gå igenom idag! Livet är orättvist ! Jag är så trött! Har sovit illa inatt, så jag tänkte vila en stund nu innan det är dax för middag och CPAP byte!

Av Lisa - 6 januari 2012 12:03

Nöjd bebis! Första gången med kläder på, och har nu fått flytta till en säng! Bye Bye kuvösen! 

 
Av Lisa - 6 januari 2012 08:14

Idag går alla mina tankar till lilla prinsessan, Denises rumskompis och hennes föräldrar! Så fruktansvärt.. Denise får flytta tillfälligt till en annan sal så att föräldrarna får vara ifred med sitt barn dom sista timmarna.. Jag ryser i hela kroppen och känner smärtan! Jag är ju glad att Denise mår bra, jag trodde ju i några sekunder när jag fick samtalet att jag skulle få höra att Denise blivit sämre igen.. Livet är så orättvist och det känns fel att glädjas.. Det här kan hända vem som helst, så ta inte livet för givet!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards