★ 399 gram ★

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Lisa - 5 januari 2012 17:22

Nu håller vi alla tummar och tår för att Denise klarar att andas själv igen! Det blir extubering ändå. Om en stund.. 

Har inte bestämt mig för om jag vill var med eller inte.. Känns som att man har varit med om nog med dramatik på några dagar.. För lite jobbigt är det ju att se, även om det är för en god sak...  Vi får se..

Av Lisa - 5 januari 2012 16:08

Ganska okej är det idag.. Men bara ganska.. Antibiotikan är utsatt och infektionen verkar vara över! Ingenting konstigt med hjärnaktiviteten har registrerats, men vi väntar på svar från labbet som ska titta lite närmare på kurvan. Det blir nog ingen extubering idag. Doktorn tyckte att eftersom hon fortfarande behöver så pass mycket syrgas så kanske man borde vänta tills imorgon.. Men jag känner, och tror att hon behöver mycket syrgas för att hon är orolig, spänner sig, har ont i magen, och bara är allmänt irriterad på tuben! Och då blir allting fel! Men jag är ju ingen expert. Jag får lita på deras omdöme!

Har precis varit och handlat så nu har man promenerat ytterligare 2.7 km idag! Tänkte slinga håret ikväll. Är så less på mitt hår, men jag vill inte klippa mig eftersom jag håller på att spara, så då kan man ju exerimentera med lite färger istället! Blir det misslyckat så får jag ju en anledning att gå till frissan :)


Jag känner mig trött, less och nervös i hela kroppen. Allt på samma gång! Men det är väl inte så konstigt kanske..

Av Lisa - 5 januari 2012 12:23

Snabb update här! Kom upp imorse och Denise var väldigt orolig.. Orolig för att hon vill ur respiratorn! Satt och höll om henne nån timme tills hon blev lite lugnare.. Fick höra att doktorn hade pratat om att kanske extubera idag! Men ingenting var bestämt.. Hjärnaktiviteten såg fortfarande normal ut!! :)

Sen stack jag och Fredrik iväg och tränade! Första gym-passet på vääääldigt länge! Kommer ha ont överallt imorgon. En braklunch och en dusch nu, sen ska vi upp och se om det hänt nåt nytt!

See you later!

Av Lisa - 5 januari 2012 07:52

( bilden har inget med inlägget att göra, behövde bara ett motiv haha) Natten har varit bra! Vi har sovit gott.. Jag har dock drömt konstiga drömmar som vanligt. Känner mig nervös för att gå upp till Denise idag.. Men förhoppningsvis är läget offörändrat eller bättre!! Idag ska jag köpa gym kort! Nu är det dax! Jag behöver avreagera mig!! 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards