★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 18 december 2011

Extubering efter lunch?

Av Lisa - 18 december 2011 10:59

Oj, vad glad jag blev när jag kom upp! Denise mår bättre och har sovit och varit lugn hela natten! Nattpersonalen hade sagt att hon verkar vara en annan person på natten än på dagen, för dom hade inte sett nånting av hennes "temperament" som hon haft under dagen! Det måste ju betyda att hon mår bättre!

Doktorn kom förbi och klämde lite på magen och tyckte att det såg fint ut! Han vill prova att extubera efter lunch!!!! Undrar hur det går? HOPPAS HOPPAS HOPPAS HOPPAS!!!!!


Här kommer lite mysbilder från gårdagen!

 

Min lilla plutt som mår så bra av att få ligga på bröstet! Oj, va jag ska sitta mycket med henne när hon fått bort respiratorn. Det MÅSTE jag ju! Då slipper jag kanske klaustrofobi-skit-paniken, och kan få njuta av mysstunden istället för att gruva inför det!!!  

 
 
Tanna

Tanna

18 december 2011 11:11

Vi håller tummarna ! Vad roligt att andra också får mysa med lilltjejen. Vi fick knappt ta emot besök på neo. När vi sen flyttade till familjerummet fick mormor komma oftare.

http://tannaodevil.blogg.se

Lisa

18 december 2011 11:14

Jasså? Vi får bestämma själva vilka vi vill ska komma in till vår bebis. Det enda dom sagt är att man inte ska komma in så många på samma gång. Helst två och två. Men nu är det så lugn på salen. Bara två bebisar, så jag tror inte det gör så mycket om man är tre :)

 
Ingen bild

Annelie

18 december 2011 12:04

Jag är oxå jätteförvånad, men positiv, till att andra än ni föräldrar får sitta med ert lilla mirakel. När vi hade besök fick de inte ens lägga handen på pojkarna i kuvösen, BARA titta!! Sen blev det totalt besöksförbud pga influensa. Hoppas verkligen det går att extubera henne idag!! ska som vanligt hålla mina tummar och tår!!!

 
Ingen bild

Malin

18 december 2011 12:16

Det är mörkt och lugnt på natten. Håller tummarna för att extuneringen går bra :)

 
Ingen bild

Marica

18 december 2011 12:29

En stor dag idag!!! Ni ska veta att jag hoppas
Lika mkt som er att de ska gå bra !!!
Man ser på bilderna att lillan växt bra! Så härligt att se!!
Måste vara skönt att din syster och Mamma oxå kan sitta med Denise, får hon sitta känguru ännu mera vilket hon verkar må jättebra av!
Ju mera desto bättre!!
Kramar!!

 
Ingen bild

Anna

18 december 2011 12:57

Super mysiga bilder man riktigt känner kärleken :)

 
Ingen bild

Bekkas.bloggplatsen.se

18 december 2011 13:16

Håller tummarna att de går bra när hon kommer ur respiratorn under dagen! Lycka till! ;)

 
Ingen bild

laila

18 december 2011 13:53

åh va härligt att hon mår bättre lilla stumpan..vilka fina bilder..

 
Ingen bild

Jennifer

18 december 2011 15:13

Åhå! Lycka till

 
lantliga livet

lantliga livet

18 december 2011 17:00

hon har det för ljust!
klart hon är mer harmoniska på nätterna ,det är ju mörkt som det SKA vara för så små,så mycket det går.
hon verkar ju ha ljust hela tiden?
*lite irriterad*

http://www.lantligalivet.blogspot.com

Lisa

18 december 2011 17:11

Men hon har det alltid mörkt på dagarna också, det är bara jag som ljusar upp det när jag ska fota, så man ser nåt :)

 
Sofie - Mamma till två små

Sofie - Mamma till två små

19 december 2011 11:57

Så mysiga bilder!
Håller tummarna för ett stort steg framåt!

http://lillgarden.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards