★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Be someone else

Av Lisa - 16 december 2011 11:53

Jobbigt läge... Ja, det skulle man kunna kalla det när Denise är orolig och sköterskorna tycker att hon borde få nånting lungnande eftersom hon andas själv och jobbar emot respiratorn.. Men doktorn säger att det är bra att hon andas, för hon måste bygga upp muskulaturen för det är ju snart meningen att hon ska andas själv.. Hur gör man?? Ja, det är en jäkla tur att det inte är jag som måste ta beslut om saker och ting. Hur bedömer man vad som är bäst?Vad mår hon bäst av? TÄnk vad enkelt det hade varit om hon kunde tala om hur hon mår, vart hon har ont och vad hon vill!!

Ja, dom gör ett bra jobb dom som jobbar med det här. Både läkare och sköterskor. Det gäller att vara noga, uppmärksam och lyhörd.. Lyssna på varandras åsikter och samarbeta!

Nu skulle hon röntgas iaf. Lungor/Buk. Jag är fortfarande lika orolig för hennes mage, med all rätt!! 

Idag är en sån där jobbig dag! Känner att jag vill kliva ur min egen kropp! Känner mig obekväm i mig själv, i mina kläder, i mitt skinn.. Skulle vilja vara någon annan för en stund! Bara en liten stund!

Så man fick slippa alla tankar och känslor. Alla frågor och funderingar. All oro och förtvivlan!!

 
 
Ingen bild

Jennifer

16 december 2011 13:40

Det här klara ni! Denise verkar stark och ni har kommit långt på vägen, jag menar kolla hur bra hon klarat sej, hon är ju för hundan 4 veckor gammal nu:) Jag förstår verkligen att man skulle vilja byta ut sej själv ibland bara för att få "vila" huvudet lite, med all rätt. Försök skaka av dej kännslan och börja tänka om. För det är ju de där hjärn spökerna som kan ställa till det för t.om den mest stabila och jordnära människan.

Lisa

16 december 2011 14:55

Ja, det är bara att bita ihop och härda ut!!

 
lantliga livet

lantliga livet

16 december 2011 13:56

hej!
varför har du ångest vad är det du känner olust över?
jaja,här får du en styrkekram ialfall..

http://www.lantligalivet.blogspot.com

Lisa

16 december 2011 14:54

Jag har haft panikångest i många år. Oftast i situationer när jag känner mig "fast".. Situationer då jag inte kan resa mig upp och gå ifrån.. Får hjärtklappning,kallevettas och mår illa och det känns som om jag ska kvävas!

 
Ingen bild

Anonym

16 december 2011 14:39

Önskar jag kunde ta alla dina tankar, känslor och funderingar för en stund så du fick lite ro! Trevlig helg! Kram

Lisa

16 december 2011 14:54

ja de vore nåt!! tänk om det hade gått!

 
Tanna

Tanna

16 december 2011 15:51

Önskar jag kunde ta lite oro ifrån dig hjälpa på det sättet. Men vi tänker er ! Det kommer gå bra !!!!

http://tannaodevil.blogg.se

 
Ingen bild

Anonym

16 december 2011 16:07

Ursäkta mig men jag blev lite illa till mods när jag läste lantliga livets kommentar. Bry dig inte om den kommentaren. Du får massa styrkekramar från alla andra så ignorera bara dom som skriver sånt konstig.. Tänker på er!

 
lantliga livet

lantliga livet

17 december 2011 01:40

anonym,vad menar du med att du blev illa till mods utav min kommentar? fattar ingenting? jag har själv ångest och undrade vad det är som drar igång Lisas ångest,det är väl inget konstigt med den frågan då? varför blev du illa till mods över att jag frågade henne det????

http://www.lantligalivet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards