★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Tänkaren

Av Lisa - 14 december 2011 22:02

Ja, jag är ju "Den store tänkaren"! Det har jag alltid varit. Jag tänker hellre än att prata och fråga. Jag uttrycker mig bättre i text än i ord. Det är både en gåva och ett handikapp. Det är superskönt att kunna skriva av sig här på bloggen. Jag skriver saker som aldrig skulle komma ur min mun, men jag kan inte riktigt fatta varför jag inte kan säga samma saker som jag skriver... Antar att det är en blandning av någon slags osäkerhet, blyghet och rädsla.. Eller så är det bara JAG! Alla är vi olika, och så här är jag!

Ikväll tänker jag på alla er mammor! Jag har fått sååå mycket respons både här och på fejjan. Det finns så många som gått igenom den här resan. Så många som kämpat. Många som förlorat kampen, många som får kämpa i flera år, många som är starka men ändå vågar bryta ihop ibland! Jag vet inte hur vårt liv kommer att bli, jag vet inte hur det kommer att gå, vem jag kommer att bli. Men det ger mig hopp att se att mammor som förlorat sina barn faktiskt kan återgå till ett normalt liv, trots en fruktansvärd sorg. Det går att leva vidare! Det ger även hopp att se alla er som lever med små söta prematurer! Att läsa om hur livet kan bli.. Det ger mig chansen att "förbereda mig" lite på vad framtiden kan bringa..

Jag börjar vänja mig vid ovissheten...  Helt sjukt att JAG säger en sån sak. Jag som är kontrollfreak nr 1 och vill planera och veta allt in i minsta detalj. Det här är verkligen en prövning, men vi människor är anpassningsbara, även jag (tydligen)


Ett tips till er som bloggar! Fick själv tipset alldeles nyss!

Lite struligt innan man fattade hur man skulle göra.. Men ge inte upp!! Det var inte så svårt, bara man ger fan i att krångla till det så mycket (som jag alltid gör)

 
 
Ingen bild

Annika F

14 december 2011 22:25

du gör set så bra Lisa! känner igen kontroll- och planeringsbehovet, och vet inte hur jag skulle klara det ni nu går igenom! Men som sagt...människan är anpassningsbar, vilket du verkligen visar! Men barn kommer väl till världen av en orsak, att få sina föräldrar att anpassa livet till det bästa för barnet :)Kämpa på!

 
Alicia

Alicia

14 december 2011 22:33

vill du tjäna pengar på din blogg?
här får du 100 kronor för varje värvning. så gå in på länken och klicka dig vidare till sidan, bli medlem och börja värva!

http://wilking.blogg.se/2011/december/100-kronor-per-person-man-varvar-sa-inskriv.html

http://www.wilking.blogg.se

 
Ingen bild

patrik

15 december 2011 07:05

Hej,
Hittade din blogg när jag letade googlade på hjärtebarn. Är själv ett hjärtebarn. barn och barn föresten, Nåja. Jag är nu 23 år gammal och har ett medfött hjärtfel, föddes med en kammare och ett förmak och utan litet kretslopp. Genomgick flertalet operationer från att jag var 3-4 veckor till att jag precis skulle fylla 5 år.

Jag kan inte ens tänka mig hur det måste kännas att få ett barn med hjärtfel, men jag vet precis hur det är att växa upp med ett. Och tro mig när jag säger detta. Det finns hopp, och det kommer gå bra.

Vill även passa på att tipsa om Hjärtebarnsföreningen, det var min räddning som liten. Att få träffa och lära känna andra barn med samma eller liknande situation.

Önskar dig och din familj all lycka i världen.
Mvh. Patrik

Lisa

15 december 2011 07:12

Tack ! Nu tror jag inte att Denise kommer att få något fel på sitt hjärta när hon blivit lite större. Eftersom hon är för tidigt född så har hon ett öppet "fosterkärl", ett kärl som annars sluts av sig själv på fullgångna bebisar! Det är väldigt vanligt bland prematurbarn.

Hur mår ditt hjärta nu då? Har du fortfarande problem, eller "fick dom till det"?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards