★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Bebis Mage

Av Lisa - 14 december 2011 17:20

Denise tackar för alla gratulationer!


Ultraljudet gick bra! Jag var med för första gången. Läkarna var nöjda med vad dom såg, och då är jag också nöjd! Men nu är det lite andra problem.. Tekniska problem! Respiratorn piper och larmar och varnar och ingen får riktigt till det. Men Denise mår bra, hon syresätter sig och så, men självklart blir hon irriterad och stressad av allt pipande, så nu bestämde dom att det var lika bra att byta respirator, för det skulle ändå göras imorgon egentligen. 

Det blir ingen kängurusittning, eftersom tuben sitter ganska dåligt i näsan och doktorn ville inte byta ut tejpen idag. Det gör ont och är väldigt påfrestande för Denise så han tyckte att det kan vänta.. Allt för att hon ska må så bra som möjligt!!!

Idag vägde vi henne igen.. Hon hade gått ner lite, eftersom hon fått vätskedrivande och dessutom fastar just nu. Så nu vägde hon 655. Men det ska det snart bli ändring på!!!

Bara hennes mage ordnar till sig så vill doktorn sätta in kortison behandlingen.. Men just nu är den svullen, som en ballong.. Och det är bara luft! Hon måste ju få prutta lite, men det är inte så lätt när man är så liten! Stackars lillan. Man vet ju själv hur det känns när man har riktigt mycket gas i magen och ska ligga stilla... Inte alls behagligt! 

 

 
 
Ingen bild

Farfar o GunBritt

14 december 2011 18:01

En stor grattiskram till Denise på 1 månadersdagen! Kram till mamma oxå! :)

 
Ingen bild

C

14 december 2011 18:09

<3 <3 <3 Stort litet grattis till den tappra en månaders kämpen denise!!! <3 <3 <3 All världens kärlek till er!!

 
sabina

sabina

14 december 2011 18:56

grattis söta unge!

http://www.mammahjarta.blogg.se

 
Sofie - Mamma till två små

Sofie - Mamma till två små

14 december 2011 20:25

Är inte alls insatt i sånt här men låter som bra framsteg! :)

http://lillgarden.blogg.se

 
Ingen bild

Pia

14 december 2011 23:23

Grattis till lillan på månadsdagen Jobbat i vården i 40 år, har aldrig jobbat med barn men har tre barn och två barnbarn, när mina patienter eller någon av mina barn haft gaser i magen har jag stoppat in en liten "pip" ( kallas så inom sjukvården) då kommer alla gaser ut. En patient såg man hur magen sjönk ihop. Hoppas att allt ordnar sig. Kram

Lisa

14 december 2011 23:27

Ja dom brukar stimulera med en kateter samtidigt som dom masserar magen.. Katetern trycker dom ibland in så långt så man funderar på om den snart ska komma ut genom munnen!! Huvva! Jag har också tänkt på det där med en pip.. men jag tror det skulle bli lite svårt eftersom hon ligger och vrider sig och grejjar så mycket..

 
Jeanette

Jeanette

23 november 2013 00:37

Men åååååh så liten! Så väldans söt ❤
Födde en pojke i v 19+6 som föddes stilla då han var sjuk, och din lilla
flicka var inte mkt större så tankarna drogs direkt till min ❤
Väldigt fin tjej!

http://www.livetochjeanette.bloggplatsen.se

Lisa

23 november 2013 10:41

Åååååh beklagar sorgen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards