★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 10 december 2011

Jobbigt för stumpan

Av Lisa - 10 december 2011 17:11

Varit ute på dagens andra promenad! Skönt att rensa skallen lite. Men när vi kom tillbaka så var det inte alls sådär lugnt och skönt hos Denise. Hon var sååå missnöjd och jag tror aldrig jag sett henne skruva på sig så fruktansvärt mycket, och man såg att hon hade ont! Hon spände sig, vred, vände, sparkade och hon lyfte upp hela sin kropp med fötterna när hon låg på mage! Vi vände över henne på rygg och så fick hon lite hjälp att bajsa.. Det kom ganska mycket, eller ja. Lite mindre än en halv tesked kanske inte verkar så mycket. Men i förhållande till hennes kropps storlek så är det en hel del! Det blev lite bättre en stund, och hon lugnade ner sig, men sen var hon igång igen. Usch så hjälplös man känner sig ibland.. Det riktigt värker i hjärtat och man blir helt matt! Hon har nästan 90% syrgas idag. Det är mer än hon behövde igår.. Nu får medicinen ta å ge lite goda effekter här, och det SNARAST! 

Vill inte vara orolig, vill inte vara ängslig. Det tar så mycket på krafterna... Men, det är bara att acceptera att det är så det kommer att vara under hela vår tid här! Oro, oro och oro! 

 

 
 
Jessica

Jessica

10 december 2011 17:51

Lilla gumman <3 , håller tummarna för att medicinen gör underverk snabbt nu! Tänker på er! Kram

http://jessicaholmberg.blogspot.com

Lisa

10 december 2011 19:29

Ja, hon har faktiskt varit lite stabilare idag iaf, men hon har fortfarande starkt blåsljud

 
Mamma Wendela

Mamma Wendela

13 december 2011 00:10

Hej!

Hur går det med Denise nu?
Är syresättningen bättre? Medicineringen funkar och magen är i form?
kommer in ofta flera gånger om dagen för att se nya uppdateringar. Tänker på er!!!!! <3

http://mammawendela.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards