★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 7 december 2011

Skilda världar

Av Lisa - 7 december 2011 16:10

Känner mig helt slut idag! Är ju inte van vid en massa folk och höga ljud längre. På barn 4 är det ju så tyst och lugnt som det bara kan bli. Nu har jag precis varit på Nellies skola. Massor av livliga, glada barn och föräldrar. Snacka om två skilda världar. Alla ljud blev som en enda gröt i skallen till slut.Dom hade uppträdande och det bjöds på fika. Skönt att komma bort från sjukhuset faktiskt, men det enda jag kunde tänka på var alla baciller och förkylningar man riskerar att dra på sig när man är bland så många barn! Men, man måste ju kunna leva! Handspriten är min bästa vän!

Nu är vi hos syster ett tag innan vi åker tillbaka till sjukan.. Och när vi kommer tillbaka, då är det dax för mormor att prova på att sitta känguru!! Då blir det jag som får vara fotograf för en gångs skull!

 

Jag har fobi för fötter, men dom här småttingarna skulle jag kunna äta upp!

 
 
Ingen bild

Marlene

7 december 2011 19:01

Vill bara lämna ett avtryck i din blogg. Världen är liten, träffade några andra mammor idag. En berättade då att hon följde din blogg och en annan att hon träffat din syster på stan. Letade då upp bloggen och insåg att du är från Långsele, precis som jag (men bor i Umeå nu).
Skickar en hel massa tankar och styrka till er! Tankar går till er nu. Ta hand om varandra, en dag i taget!

Lisa

7 december 2011 20:59

Tack så mkt. Ja världen är verkligen liten. Gick vi i skolan samtidigt?

 
Vanilla - i väntan på liten

Vanilla - i väntan på liten

7 december 2011 19:22

Så söta fötter! :-)

http://byvanilla.blogspot.com

 
Ingen bild

Madeleine - mamma till Liam

7 december 2011 20:59

Hittade precis till din blogg. Vill bara säga att jag håller alla tummar och tår för ert mirakel! Er historia berörde mig djupt. Ni har en jättefin stark liten flicka. All styrka till er! Kommer definitivt följa er resa här på bloggen :) Kramar!

Lisa

7 december 2011 21:00

Tack! Ja hon är verkligen stark, med tanke på sin lilla storlek!

 
Ingen bild

Marlene

7 december 2011 22:27

Hej igen :)
Ja, vi gick i skolan samtidigt, men jag är ju född -85..
Ni har en stark liten kämpe, en riktig krigarprinsessa! Kommer följa er kan jag lova och tankar strömmar ständigt till er.

Lisa

7 december 2011 23:40

Ja, men då tror jag nog att jag vet vem du är!
Åslund kanske?

 
Ingen bild

Marlene

8 december 2011 10:18

Du har helt rätt! Har nog inte varit så många Marlene i vår ålder i Långsele.
Hoppas du fått sova okej i natt! Sköt om dig!
Kan inte föreställa mig vad du/ni går igenom just nu, men har en son på 4 månader... Du är otroligt stark Lisa, beundrar din styrka! Din dotter har nog fått sin kämparglöd från sin mamma ;)

Lisa

8 december 2011 10:23

Tack! Nej, du var nog den enda Marlene på skolan tror jag :)
Grattis till pojken!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards