★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Att känna hopp.

Av Lisa - 21 november 2011 12:01

En vecka gammal... eller en vecka ung. Grattis Denise till din första vecka i livet!

Idag känns det tungt. Lyckoruset från igår har lagt sig och sorgen känns mer påtaglig. Det är alltid värst på förmiddagen. Jag drömmer konstiga drömmar och vaknar upp som ett stort orosmoln av jobbiga känslor!


Har precis varit nere på Barn 4 och skött om min lilla tjej. Blöjbyte, vändning, smörjning, temp och bara hålla handen en stund. Hon är varmare i temperaturen idag än igår och det känns bra, men idag har jag känslorna och nerverna utanpå kroppen så jag grät mest hela tiden och det var en liten pöl av tårar på golvet där jag suttit.


Imorgon flyttar jag till Hotell Björken. Patienthotellet som ligger en liten bit bort. Känns lite jobbigt att inte vara i samma hus som Denise,men det är inte så långt, så det går nog bra. Jag är ju så pass frisk nu så jag behöver inte ligga inne på någon avdelning.


Jag föröker att inte tänka hur det skulle bli om hon inte överlever. Jag tänker mindre och mindre på det för var dag som går. Annars skulle jag inte orka. Jag var väldigt rädd för att ha minsta lilla hopp de första dagarna, men jag Måste ha hopp, annars orkar jag inte. Om något skulle hända, så är det bättre om jag iaf kunnat njuta lite och känna lite hopp under den korta tid jag fick ha henne hos mig. Man får försöka göra det bästa av den värsta situationen.. Fast ibland känns det omöjligt, men jag måste försöka... Måste!!


Vill tacka er läsare för alla fina och uppmuntrande kommentarer! Det värmer mitt hjärta att veta att vi finns i tankarna hos så många människor!   

 
 
Ingen bild

Åsa Stenslökken

21 november 2011 12:32

Kram... tror jag bara skriver det just nu... ibland är det det "enda" man behöver....

 
Petra Norström

Petra Norström

21 november 2011 13:01

Jag hamnade in på denna blogg av en slump, men jag måste säga vilken kämpe du är, jag hoppas verkligen att allt kommer gå vägen. Du verkar ha en fighter till dotter. Så jag håller mina tummar för er och att ni får vara med om all lycka, Som du skrev hoppet måste man ha, man måste se framåt, en dag i taget men bara positiva tankar det är det som stärker en. Tänk positivt och förlita er på hoppet. Ta hand om varandra.

http://www.petrasliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Carina

21 november 2011 15:35

Styrkekramar!

 
Malin

Malin

21 november 2011 17:38

Låter som ett bra val Lisa att vara positiv så du har varma och härliga minnen kvar om det nu skulle gå åt fel vilket vi verkligen hoppas att så inte är fallet!
Ni finns i mina tankar hela dagarna.
Kramar!!

http://malinsliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

marre

21 november 2011 21:40

ha följt din blogg ett bra tag! du/ ni är en kämpe! ni kommer att klara detta! o du ha gjort det kanonbra! jag håller alla tummar o tår för er! tänker på er massor av styrkekramar <3

Lisa

21 november 2011 22:17

Tack

 
Ingen bild

Helén

25 november 2011 00:15

Har börjat läsa din blogg genom en mammagrupps-vän...vill bara säga att jag vet precis hur du känner, har varit med om samma sak! Min son är 3 mån för tidigt född och alla dina tankar och känslor har funnits i mig! Snart är du hemma med din lilla fina dotter och har lämnat neo-tiden bakom dig! Jag lovar! För varje dag som går så är ni närmare att få komma hem! Ni är så starka och vilka kämpar ni är! Fortsätter att läsa din fina blogg och följer er på er resa! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards