★ 399 gram ★

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lisa - 7 oktober 2011 11:33

Åt lite mycke frukost idag ;)

Av Lisa - 6 oktober 2011 18:37

Har haft en jobbig dag idag.. Fylld av oro och katastroftankar! Hatar när jag blir sån!

Har ju känt väldigt mycket foster rörelser senaste veckan.. Men igår kände jag plötsligt ingenting på hela dagen... Klart man blir orolig! Men jag vet ju att så här tidigt i graviditeten så är det helt normalt, eftersom det finns så mkt plats i magen.. Men likt förbannat så har jag gått omkring och varit orolig heeeeeela dan! Men nu sitter jag här i soffan och känner hur det rör sig där inne, och jag blie genast lugnare!

Det här får jag nog dras med.. Jag är ju en sån som lätt blir orolig, så jag kan nog räkna med några oroliga månader.. Men nu ska jag göra ultraljud tre veckor i rad och sen varannan vecka och det känns bra! Första blir på Tisdag  

Har klippt mig lite idag med betoning på LITE. Jag håller ju på att spara, så det blev mest  klippt bak i nacken och lite urtunning, sen gjorde jag slingor när jag kom hem... Dom blev inte alls sådär superbra, men va fan. De få duga! Bilder kommer imorn kanske.. Orka inte nu! 

Av Lisa - 6 oktober 2011 08:03

Gooo morron! Har sovit som en kratta inatt.. Snart dax för prommis sen ska jag till frissan :)

Av Lisa - 5 oktober 2011 12:41

Idag fick jag alla papper från skolan! På Tisdagmorgon är det informationsträff och sen är det bara att sätta igång. Har beställt litteratur till första kursen så jag har det klart! Känns faktiskt riktigt roligt att börja använda hjärncellerna lite igen! Har ju inte pluggat sen grundskolan egentligen, för det där fjuttiga året på gymnasiet tillbringade jag ju mest i cafeterian eller ute på stan, så det räknas inte  

Det enda som känns lite jobbigt är just det att jag just nu inte äter mina mediciner, eftersom jag är gravid. Alltså mina ADHD mediciner... Så jag kommer att få anstränga mig extra hårt med mitt fokus och koncentrationen.. Det är nog ganska bra att jag inte har nåt som distraherar mig här hemma iaf. Jag är ju helt ensam på dagarna. Inga störmoment som kan stjäla min uppmärksamhet. Så bara jag ger mig fan på att det ska gå så kommer det att gå galant! 

Av Lisa - 5 oktober 2011 08:57

Alltså, är det bara jag som stör mig på reklamen?

"Att ta sprutor är skönt, nästan som att kramas, eller som sommarlov" !!!!   Va fan!

Första gången jag hörde det så sprang jag till TVn bara för att kolla va fan det är dom gör reklam för när dom säger så! Det låter ju som värsta knark propagandan!!  Det kanske är jag som är skadad, men va fan.. BORT MED REKLAMEN!


Har precis vaknat, känner mig mer levande idag. Fortfarande ont i halsen, men jag känner mig piggare, så ja tänkte ta en liten prommis så man kommer ut litegrann iaf!


Ha en bra dag!

Av Lisa - 4 oktober 2011 11:38

Testbloggar från iphonen... Undrar när iphone appen blir klar?

Av Lisa - 4 oktober 2011 09:48

Idag är jag risig! Vaknade jätte tidigt och käkade lite frukost, men nu har jag sovit på soffan i flera timmar. Har JÄTTE ont i halsen   Jäkla Fredrik som smittat mig!

Så det blir nog en riktigt seg dag idag, utan aktivitet! 

Av Lisa - 3 oktober 2011 14:18

Då var det dax för magen då.. v 18

 

(klicka för att få större bilder)

Kulan växer och det sprattlar mer och mer där inne.. Imorse vaknade jag av att det var ett jäkla liv där inne   Känns väldigt märkligt, men mysigt!

Var ner på stan och köpte en liten Bok där man kan skriva upp hur man mår, vad man känner och tänker, klistra in ultraljudsbilder osv. Kan nog va kul att ha om några år!

Ikväll blir det vattengympa igen. Känner att jag måste försöka hålla igång även om jag helst bara hade legat på soffan hela dagarna!     


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards