★ 399 gram ★

Alla inlägg den 15 september 2011

Av Lisa - 15 september 2011 19:13

Idag när jag stod på balkongen så såg jag vilka stora och fina äpplen som växte på äppelträdet nedanför huset. Så jag sprang ner och plockade en påse... Och resultatet blev en smarrig äppelpaj!! Men var tog andra halvan vägen???   

Nu har vi snart huset fullt här hemma! Två grabbar i gästrummet, och fler inväntas till veckan! Så vi ska ha lite film och godiskväll här nu.. Hade ju tänkt gå på Bio... men vi orkar inte.. hehe. Lika mysigt att sitta hemma och glo på en film när man ändå är några stycken!


Recept på äppelpaj:

Pajskal: 125g smör, 2dl mjöl, 1-2msk vatten

Fyllning:4-6 syrliga äpplen, 2 tsk kanel, 3msk socker, 2 ägg, 1dl socker, 25g smör.


Blanda mjöl med rumsvarmt smör och arbeta ihop... tillsätt vattnet, tryck ut degen i pajformen. Skär äpplena i klyftor och blanda ihop med kanel och socker. Bred ut äpplena över pajdegen. Vispa ägg,socker och smält smör och häll över pajen. In i ugnen på 225 grader i ca 25 minuter!!! 

Av Lisa - 15 september 2011 09:39

Ja, de e jag de! Jag som alltid vaknar mellan kvart i åtta och åtta.. Idag sov jag en timme längre.. (inte för att nio är särskilt länge, men ändå)

Sitter fortfarande här i mjukisdressen.. dricker te (kaffet är slut) och funderar över vad jag ska ställa för frågor till min reumatolog när hon ringer om ett tag... Har telefon - läkarbesök eller vad man ska kalla det. Ganska smidigt att slippa åka till Umeå, fär oftast på mina besök så pratar vi ju mest. Hon kollar upp mina provsvar, tar ett blodtryck och klämmer lite på fingrarna, sen är det klart...

Ha en bra dag! De ska jag ha.. (en bra LATMASK-dag)


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards