★ 399 gram ★

Alla inlägg den 4 september 2011

Av Lisa - 4 september 2011 19:22

Inväntar IDOL och mumsar i mig resterna av min kyckling sallad efter en härlig dag!

Satte igång med storstädning i morse. En välbehövlig sådan kan jag lova. Oftast när jag städar så dammsuger jag bara, och plockar undan en massa, men idag tog jag rubbet! Grundligt! Så nu behöver jag inte göra det på ett tag  

Sen ringde syster och frågade om vi ville ha besök. SJÄLVKLART! Så dom har varit här hela dan. Vi har surrat, sett barnfilm med ungarna, käkat och haft trevligt. Kunde inte låta bli att ge Nellie&Tyra presenterna som dom egentligen skulle få på Fredag  

Fick ärva en barnvagn av syrran .. Känns liiite skumt sådär. Har ju inte köpt eller införskaffat en endaste liten barn-pryl än så länge.. Känns för tidigt på nåt vis, för man vet aldrig vad som kan hända.. Men nu har jag helt plötsligt en vagn i förrådet..... Ooooh.. det börjar bli verklighet!

 

Känner ni igen mig?

 

Av Lisa - 4 september 2011 09:14

God Morgon! Det här är en ovanlig morgon! Första gången på flera år som jag vaknar och ser Fredrik ligga kvar i sängen och sova! Blev nästan lite chockad. Drog på en Disneyfilm och myste ett par timmar i sängen! Jag ÄLSKAR ju att se barnfilmer och barnprogram på morgonen, knäpp som jag är!

Satt flera timmar igår och grejjade med olika fotoprogram för att se vilket som är enklast.. Är lite less på Picasa, det finns ju så få alternativ, så jag testar Gimp och Photoshop Elements, men jag är inten stjärna om man säger så!

Kolla här då!  Det är sånt här jag vill kunna göra, fast SNYGGT! Alltså flytta en objekt till en helt annan bakgrund.. Den här gjorde jag i Gimp, men där kan jag inte få till rätt format på bilden, så den går inte att spara på datorn. Så den här fick jag klippa ut med skärmklipp-verktyget och spara som skärmklipp.. haha. Ja ni ser ju hur mkt jag kan om sånt här. Nada, zero, zip!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards