★ 399 gram ★

Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Lisa - 15 juni 2011 15:35

Nu vill jag har turen på min sida igen! Det känns som att ALLT har gått snett. Det började den dagen vi skulle flytta, och sen har det bara hänt det ena efter det andra... Stora saker, små saker.. Man kan inte annat än bli LESS! Bara en sån sak som nu när jag skulle bli uppringd av Reumatologen för att få reda på mina provsvar.. Först så bryts samtalet och hon fick lov att ringa upp igen... Sen kraschar deras data system, så hon kunde inte få fram ett enda provsvar. Bara från 2008! Det hade funkat felfritt hela dan, men när mitt  oturs-namn kom upp så blev hela systemet paj! Så jag blev inge klokare av det samtalet... Men... Det kan ju bara bli bättre! Snart kommer det att vända, för det har jag bestämt!

Har varit och hämtat mina nya homeopat mediciner nu! Ska ju fortsätta med Lever-kuren men även påbörja nån slags Lymf-Detox.. Ut med alla gifter ur kroppen!!


Nu kan jag ju HOPPAS att jag får liiiite tur och kanske lyckas få hem vår nya matrumsmöbel imorgon. Men jag hoppas inte alltför mycket.. Får säkert vänta till nästa vecka...

//Positiva Lisa

Av Lisa - 15 juni 2011 12:41

Fredrik tyckte jag skulle färga håret... Och vad gör man inte för sin man!?

Sånna här impulsgrejjer blir det att man gör när man är hemma och är sjuk, rastlös och less! Blev inte riktigt den nyansen jag hade hoppats på. Men eftersom jag var så pass ljushårig innan, så kommer det säkert blekas ur och bli dassigt ganska snabbt, och då kan jag färga med en annan nyans :)  

Av Lisa - 15 juni 2011 09:00

Vaknar i en pöl som vanligt.. Min säng kommer bli förstörd! Jag måste nog köpa kiss skydd eller nåt! Jag fattar inte hur en människa kan svettas så mycket när det inte ens är varmt!

Igårkväll kom febern på besök igen.. Värken också för den delen.. Känner mig totalt slut i hela kroppen och har ett stort orosmoln över mig.. Är det sjukdomen som tagit fart igen? Jag vill inte!!! Alla känslor och alla minnen kommer tillbaka. All skit som har varit, kampen, tröttheten, oron, alla mediciner.. Livsgnistan försvinner lixom. Vill inte gå igenom allt det där igen.. Inte just nu!

Nu när man precis har flyttat till en ny stad.. Det är ju nu jag vill har dom där extra krafterna. Energin att orka vara intresserad av att hitta på saker. Men jag orkar ingenting. Jag bara sitter här rakt upp och ner och vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Har iaf ringt till reumatologen.. Dom kommer att ringa upp mig i eftermiddag.. Jag lämnade ju en massa prover strax innan vi flyttade. Tänkte att dom kanske visade nånting, ifall det är SLE:n som spökar.. Kanske förhöjd sänka? Nånting! 

Ingen träning   Mitt liv som bestått typ enbart av träning det senaste året känns det som.. Ska jag bara ge upp det nu? Byta ut det mot kortisontabletter som man sväller upp som en ballong av? Istället för att känna mig vältränad och nyttig så ska jag känna mig svullen, plufsig, trött och psycho? Jag blir nämligen (ännu mer) psycho av kortisonet.. Mitt psyke gillar inte riktigt det preparatet.. Hade önskat att det fanns ett annat alternativ, men vi får vä se... 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards