★ 399 gram ★

Alla inlägg den 25 april 2011

Av Lisa - 25 april 2011 20:07

RASTLÖS! Är ordet som samanfattar denna dagen! Har varit såååå rastlös! Man vill ju vara ute när det är sånt här väder, men man blir ju less på balkongen rätt snabbt.. Men snart snart snart är det sommar, och då kan man iaf bada och ligga på nån strand och mysa! 

Ja det är många känslor som poppar upp när det blir vår. Både bra och dåliga. Man får lixom lite ångest.. Jaja.. Så är det. Nu har ja iaf nyss varit ute på en kvällsrunda. En halvtimme i löp spåret fick det bli innan jag slängde mig i duschen. Nu är jag ren, skrubbad, inpackad och ja ni vet, allt det där! Härligt!

Fredde har åkt iväg igen och nu är jag gräsänka tills på Fredag..


Blev lite sådär glad och nöjd när jag hämtade ner mina sommarkläder häromdagen och upptäckte att alla kläder är mycket större och sitter slappare runt magen än vad dom gjorde förra sommaren!! Brallor som jag tänkt slänga för dom var för trånga sitter nu precis där dom ska! Man ser ju inte förändringarna själv, så det är tur att det finns kläder som kan bevisa att det faktiskt hänt saker med kroppen! 


Puss på er

Av Lisa - 25 april 2011 14:31

          Några bilder från igår bara....

Av Lisa - 25 april 2011 11:58

En redig jävla sovmorgon! Sov till halv elva idag!! Så länge har jag nog inte sovit på vääääldigt länge, så jag antar att jag behövde det!

Känner träningsvärken komma smygande efter gårdagens löprunda. Vi tog ju i och sprang det fortaste vi bara kunde tre gånger under rundan, men Fredrik var ju såklart snabbast!

Nu är det hög tid att börja med min "sommarvitamin" igen. PABA! Det är en slags B-vitamin som ska ge ett solskydd. Jag åt den hela förra sommaren men har haft uppehåll under vintern. Det är ju så jäkla dyrt med alla vitaminer och tillskott man äter, så jag äter PABA på sommaren och lägger till D-vitamin på vintern istället. Har ju även läst nånstans att den ska ha någon slags effekt på musklerna, men jag måste forska vidare på det.. Minnet tryter.. Men det kan ju aldrig vara helt fel att äta en vitamin som ger UVA-skydd inifrån när man har SLE eftersom vi är extra sol känsliga!

Idag åker Fredde iväg igen.. Så nu blir jag ensam i några dagar. Men det blir ju en ganska kort vecka eftersom det redan är måndag :)

   

Av Lisa - 25 april 2011 00:06

Har haft en kanondag idag! Såååå härligt med... ja vad ska man kalla det? "Sommar".. känns lite fel, men va fan, idag har det varit sommar! Har varit ute mest hela dagen. Först en löprunda med Fredde, sen blev det att vi åkte iväg och grillade på Hågesta ön, med Per&Emma och Sara&Linus.. Och tamejfan, det var ju årets första grillning också. Något så lyxig som KORV!!! På otäljda grillpinnar, eftersom vi inte hade nån kniv haha! Vildmarksliv va de va??

Nu har vi slösat tre långa timmar av våra underbara liv och kollat på den senare versionen av The Shining.... Filmen blir liksom inte riktigt hel utan Jack Nicholson.. Nope. Gillar den gamla bättre! Dessutom så saknade jag tvilling ungarna? Var tog dom vägen? Och ungen hade ju ingen trehjuling?? Nä, usch! De va bättre förr! ! Lite karra och glass slank ju ner i magen ikväll också, men det gör inte så mycket. Det är ju fortfarande påsk (tur man har nåt att skylla på)

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards