★ 399 gram ★

Alla inlägg den 23 april 2011

Av Lisa - 23 april 2011 15:44

VILKEN DAAAAG! Har precis varit ute och gått i solen och det känns ju fan som sommar. Fredde gick med "skinnvästen" (som han brukar säga) och jag gick i en svart t-shirt och höll på att svettas ihjäl!!

Det blev rygg/mage idag på gymmet, för min del. Så nu är det bara benen som inte fått sig en omgång den här veckan. Men så får de va. Imorn blir det vilodag!

Så här visade jag mig bland folk idag! haha. Totalt okammad och osminkad med stoooora Ica kassar under ögonen :)  

Nu ska jag klura ut va det blir för middag idag.. Har så ont i magen idag så det känns som om man vill ha nånting som är lite snällt.. Ja vi få se va de bli!

GLAD PÅSK!

Av Lisa - 23 april 2011 08:51

Den här dagen började ju bra.. *IRONI*.. Nä, usch och fy va ont i magen jag har. Kalla det tarmvred eller va fan som helst, jag har iaf suttit dubbelvikt i en halvtimme men nu börjar det släppa!! ÄNTLIGEN!

Gårdagen var bra! Gym på morgonen, Nipleden efter lunch och sedan en gottig middag a´la Fläskfile´ marinerad i vitlök, dijonsenap, olja, soya, vitpeppar och balsamvinäger. Grymt gott blev det! Och till det: Tortellini och ett glas JP Chenet!

Vi såg et film och sen styrde vi kosan ner till mamma och bjöd på kakan jag bakade igår (skriver recept på den längre ner). Det blev även lite godis och en drink. Mys Pys! 

Idag verkar det bli kanonväder! Så det blir ett snabb pass på gymmet. Vi tänkte köra lite cirkelträning både jag och Fredde. Cardion utövas SJÄLVKLART utomhus! Jag fattar inte dom som går till gymmet och ställer sig på löp bandet när det är sånt här väder ute!!!

    


Jordgubbskaka med chokladtopping!

1 sats traditionell saftig sockerkaka, men med lite extra smör!

Smörj formen och "bröa" den med KOKOS istället för ströbröd.

Häll i smeten och fördela skivade (tinade) jordubbar i ett fint mönster.

Grädda i ugnen ca 30 minuter på 175 c

Choklad Topping a´la Lisa

Smält ca 25 g smör i en kastrull.

Tillsätt ca 1 dl sirap och 1-2dl socker.

Häll i ett par msk mjölk om smeten blir för tjock.

Koka upp under omröring och låt koka ca 6-7 minuter.

Bryt ner 125-150g block choklad och rör om tills chokladen smält.

Låt smeten svalna en aning och bred sedan på den på kakan. 

Garnera med lite florsocker, strössel, riven choklad el, pärlsocker! VOILA!

 



11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards