★ 399 gram ★

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Lisa - 11 april 2011 20:04

God Afton God Afton! Nyduschad och mör i kroppen efter ett svettigt Combat pass.. RIKTIGT svettig blev jag idag. Det kändes som om jag hade slängt mig i sjön eller nåt, men jag hade bra med energi!

Idag har jag gjort en liten koll. Jag brukar ju inte räkna kalorier, men idag har jag räknat.. Och (hittills) så har jag faktiskt inte ätit/druckit mer än 800 kcal. Och med min ålder/längd/vikt/träning så får jag äta: 2419 kcal/dag, så jag kan känna mig nöjd! Kunde man hålla sig på den nivån varje dag så skulle man nog bli rätt slimmad!! Men jag tänker INTE fortsätta räkna varje dag, för då skulle jag bli helt besatt. Jag känner mig själv!

Missa inte Black Out nu det är skitkul!!!!!

 

Av Lisa - 11 april 2011 15:38

En god STARK, mager soppa!

gul zuccini

broccoli 

sparris

rädisor

palsternacka

färsk ingefära

purjolök

vitlök

sambal oelek

buljong

chilipulver, salt, peppar, gurkmeja

VATTEN (of course)


Jag tog det som fanns hemma, hackade upp det och svängde ihop en grönsaks soppa som blev väldigt stark, och väldigt god! Prova själv! Hade säkert blivit ännu godare med lite morötter och kanske lite tomat pure´, vad vet jag?

 


Av Lisa - 11 april 2011 13:08

Guuud va skönt! Jag har nog haft en jäkla ångest över mitt överfulla och hemska förråd, men nu är det KLART! Allt som ska med i flytten är snyggt packat i lådor och säckar. Allt som ska slängas står utanför (sorry hyresvärden, tar det imorn) och allt som ska ges bort hämtas i veckan!! Nu är det helt plötsligt inte alls säkrskilt mycket (åtta sopsäckar med gamla verktyg och skräp senare). Tur att Andreea kan det här med att organisera!!! Utan henne hade jag nog inte varit klar än på ett tag! :)

Här nere i lägenheten rensar jag ju rätt ofta, så här finns inte så mycket skrot. Tog en liten garderobs rensning idag och blev av med en del som jag aldrig kommer använda. Har även packat ner två lådor med prydnadssaker och foton som bara ligger i olika skåp.. Märks det att jag är ivrig att flytta?? haha. 

Men det är skönt att inte behöva göra allt på en gång, så jag tar det lite eftersom, men nu får jag nog hejda mig ett tag! GE MIG JUNI!!!!!!

Nu blir det kaffe på balkongen, sen måste jag gå och handla lite!

Av Lisa - 11 april 2011 08:10

  God Morgon! Osminkad, naturell och med kaffet i högsta hugg! Solen skiner och jag vaknade kvart över sju (varför?) Har redan hunnit diska, ringa chefen och 'r nu inne på andra kaffekoppen! Om ett tag kommer Andreea hit och hjälper till med lite rensning och förhoppningsvis vill hon ha lite av mina grejjer som jag annars kommer att slänga!

Så till rubriksämnet då! Satt och kollade runt på frisyrer igår och spekulerade över min nya frisyr.. Ska ju sätta mig i stolen nästa måndag igen, men jag kom fram till att jag fortsätter på spåret jag är inne på redan.. Alltså: Långt på huvet, kort på sidorna och MERA SLINGOR!  Nu längtar jag! 

Inspiration:

       

Idag är det Måndag, och PROTEIN-dag.. Fast idag får det fan bli protein drinkar tror jag.. Iaf till frukost och middag.. Lunchen tänkte jag braka på ordentligt. Lunchen ska ju vara största målet på hela dagen! Det gillar jag, för då är jag som mest sugen.. Om jag får ta en ganska sen lunch!



11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards