★ 399 gram ★

Alla inlägg under januari 2011

Av Lisa - 5 januari 2011 10:34

Hela livet blir ju upp och ner! Får man inte sova ordentligt så är det så mycket annat som blir fel!! Men jag har verkligen tvingat upp mig själv nu, för ingenting blir ju bättre av att man sover halva dan..  Nä, idag känner jag mig mer död än levande men jag tänkte att om jag nu inte får tillbaka den där jävla huvudvärken ikväll så ska jag träna iaf.. Då kanske jag blir trött och kan sova. Ja vi får se vad hälsan säger, men just nu känns de bara skit och jag vill bara lägga mig och dra täcket över huvet och aldrig mer kliva upp!!!!

Av Lisa - 5 januari 2011 02:33

    

Finns det nåt värre än att ligga sömnlös? Nä snart måste jag nog söka hjälp, för det här går ju inte! Kanske lika bra att jag håller mig vaken hela natten och hela dan imorn.. Då lär jag ju somna gott sen... Ja bara klagar och klagar men just nu så är jag verkligen inne i en skit period när det gäller hälsan, och jag hoppas den går över fort som fasen!

Av Lisa - 4 januari 2011 17:35

Va värdelös man känner sig! När man inte har varken jobbat eller tränat sen i Torsdags.. Men jag kan ju  i alla fall vara nöjd över kosthållningen, så jag tappar nog inte formen bara för att jag är sjukskriven från gym och jobb i några dagar.


Frukost: 1 ägg+ kesella med kanel+ kaffe

Lunch: 1 kycklingfile´i sesampasta,  ruccola+ fun light

Mellis: Kesella+ kanel

Middag: kyckling, ruccola, tomater, cashewnötter


Känner inte av mina ruskiga blodsockerfall lika mycket när jag inte tränar faktiskt. När jag håller igång så behöver jag faktiskt en banan eller nån annan snabb energi, före eller efter, för att inte svimma.

Jag lider med alla som har diabetes för jag kan ju tänka mig att dom upplever det x100 typ, och det är allt annat än trevligt! 

Nu har syster och barnen åkt hem! Men det dröjer inte länge förrän vi ses igen, för vi ska snart upp dit i några dagar för att vara barnvakt och självklart shoppa lite!

 

Av Lisa - 4 januari 2011 14:09

En tråkig och trött Lisa.. Sitter och försöker luska ut vad som kan vara mitt problem och hittade att vanligaste biverkningarna på en medicin som jag nyligen börjat med är just: Huvudvärk, illamående och allergiska hudreaktioner.. Även smakförändringar, sjukdomskänsla och trötthet..

Varför ska det vara så jäkla många biverkningar på alla mediciner? Men som tur är så ska jag bara äta dom här tabletterna i några veckor till.. 

Hoppas i alla fall på att det är biverkningarna som spökar, och inget med min 'kära' SLE.. 


Ja det blir ännu en dag med vila för min del.. vila vila vila.. Inte för att det är särskilt kul, men man får väl så lov att lyssna på kroppen..

Av Lisa - 3 januari 2011 16:24

Light feber, tandvärk, trött och ont i skallen! Där har ni min dag! Känner mig allmänt slö, fryser och svettas om vartannat och känner mig helt borta i skallen.. Har hinkat i mig ingefärs te nu i mängder och hoppas på bot och bättring.

Ska släpa mig iväg till affären och handla lite ätbart så jag har nå kvällsfika och frulle att bjuda mina över nattnings gäster på!

Dom kan nog roa sig ganska bra själva med tv-spelet även om jag kanske inte orkar va me så mycket!

På Måndag är det dax för hår klippning igen! Och som vanligt så vill jag förändra mig, så jag funderar på att låta luggen växa ut så ja kan ha lite sne bena och kanske snagga runt örat på ena sidan bara.. Kikar runt och funderar.

     

Av Lisa - 2 januari 2011 23:09

Goder afton.. Somnade för en stund sen och vaknade av att jag snarkade så taket lyfte haha. Och nu är ja pigg som en mört. Tittar på Sjätte Sinnet och lyssnar på Freddes ljuva snarkningar..

Har haft lilla Nellie här halva dan idag och hon har spelat å spelat och spelat med bara en kort Pizza paus.

Imorgon bitti åker ju Fredde iväg till Övik igen, så då tänkte jag ha lite Sleep Over party med små tjejerna här.. Eller små och små.. Olivia är väl inte sådär hemskt liten längre haha. Mendet blir nog mysigt!


Nä, ett SMYGBLOSS och sen ska jag krypa ner och se om man kan sova igen!

  

Av Lisa - 2 januari 2011 12:27

Hej å hå! Fick oväntat besök igår. Så nu har vi ett litet enrgi knippe här som springer och hoppar och studsar och har extremt roligt med vårt Kinect!


Så vi skickar en snabb hälsning och önskar alla en bra dag!!! Nu ska vi äta MAT!

  

Av Lisa - 1 januari 2011 15:10

Happi Njo Jeer!!!

                      

Jag och Olivia hade väldigt roligt med våra kameror igår och jag tror jag brände av nästan 400 bilder, och Olivia knäppte säkert nästan lika många hon me.. Vi stack ifrån alla andra strax före tolv slaget och stod ute på gatan med kameror och stativ som två nördar och försökte fota raketerna! Det är ganska svårt kan jag lova!

Jaja, jag mår prima idag och har precis svullat i mig en Vegetarisk Pizza.. Fråga mig inte varför ja köpte en veg, pizza..(?)


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards