★ 399 gram ★

Alla inlägg den 21 september 2010

Av Lisa - 21 september 2010 21:54

Oj oj oj vilken dag! Full rulle hela dagen och kvällen och min axel är såååå öm och värker och dunkar och är helt svullen! Det gör ont ända upp bakom örat. Har fått inflammation i muskeln eller vad det nu är. IGEN! Så nu har jag preppat mig med både Ipren, Alvedon och Tradolan.. Kanske inte det bästa att blanda så många, kunde ju ha skippat Ipren, men som jag sa till mammzen: Värre saker än så har  passerat mitt blodomlopp, så jag dör nog inte! haha.

Så det blir nog ingen Body Pump imorgon eftersom man har en stång över axlarna på många övningar där.. Men mår jag liiite bättre så ska jag nog orka med ett Zumba pass iaf .

Saknar Fredrik idag :(  Vill lixom inte ens vara hemma, för det är så tomt och tyst, så jag gick ner hit till mammzen direkt efter jobbet. Hon är ju ensam hon också, så det är bra att vi har nån nytta av varann!

     

Av Lisa - 21 september 2010 15:43

Kan inte skryta med att jag känner mig särskilt pigg idag.. Men nog ska man orka med den här kvällen också. Nu har jag rast så nu ska jag sova en stund!

 
Av Lisa - 21 september 2010 09:47

Morning Morning! Vaknade ev att de smattrade mot rutan och tittade ut och såg floden strömma ner för backen! Saaatan va det regnar alltså! TACK, till den som uppfann paraplyt! Du är ett geni!

Börjar jobba klockan tolv idag och går till nio.. Men vad ska man annars göra en sån här dag? Passar perfekt! Men om jag ska va ärlig så är jag så spyless på detta jobb så jag håller på att dö! Vill bara tacka nej till alla förfrågningar jag får, men det beror nog endast på att det är som det är. För lite personal och för många dementa. Vi räcker helt enkelt inte till! Vården blir si sådär och vissa får all uppmärksamhet medans andra glöms bort.

Funderar seriöst på  om jag ska skola in mig på några andra avdelningar. Ställen där det är gamla människor bara. Gamla, rullstolsbundna, sjuka. INTE uppegående dementa! Det tär verkligen på psyket ibland.. Ja, får se hur det bli. Den här känslan kanske går över också. Det kanske blir bättre, man vet aldrig.

Men som det är nu på många demens avdelningar så är det inget ställe jag skulle vilja ha någon av mina anhöriga på!! Det har väl ingen missat på nyheter, reportage, tv och radio? Mer pengar, mer personal och färre boende. Det skulle förbättra kvalitén på vården avsevärt!!!!!

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards