★ 399 gram ★

Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av Lisa - 13 augusti 2010 22:04

Kom bara att tänka på en sak: Fan va bra jag mår! Fysiskt alltså! Min SLE är som bortblåst. Nej självklart finns den kvar och lurar, men jag njuter verkligen av den här tiden som jag får vara så här frisk. Jag har ju nästan inte haft en enda krämpa på hela sommaren! Jämfört med hur jag mådde förra sommaren så är ju det här en dans på rosor! Den där cellgiftsbehandlingen gjorde verkligen susen. Även om det var pest och pina att ligga med dom där hemska droppen och må som man mådde efteråt. Det var LÄTT värt det!

Har jobbat ikväll och det har gått kanon.  Jag trivs rätt bra där uppe nu. Vi har det ganska lugnt och det är ett bra arbetslag. Självklart så kommer man bättre överens med vissa än med andra, men så är det ju på alla arbetsplatser. Dessutom så känns det skönt att alla vet det mesta om mig. Dom vet vem jag är och att jag varit missbrukare och allt, men det är ändå ingen som ser ner på mig. Där tillämpas 'alla ska få en chans'. Dom vet om min sjukdom och kan ha överseende med att jag kanske inte kan göra allt vissa dagar, då jag har värk och så.. Jag gör ju alltid så gott jag kan! Fast nu har jag inte haft värk på jättelänge, och det är såååå skönt ska ni veta!!

Nu känns det bara som om man väntar på bakslaget. Man ska ju inte tänka så, men nånstans så vet jag ju att jag kommer att bli sjuk igen, men man vet aldrig när... Förmodligen när jag minst anar! Så nu ska jag försöka att inte grubbla och oroa mig över det.. Njut av att leva och må bra istället!!!

Av Lisa - 13 augusti 2010 13:19

ha ha. Mupp jag! Sitter i vänt rummet o väntar på fredde som är hos doktorn.. Sååå roligt.

Av Lisa - 13 augusti 2010 10:22

Idag är ingen vanlig dag! För idag är det fredag den 13:de  ohoooo.. Nä, det brukar aldrig hända nåt konstigt, men man vet aldrig.

Idag vaknade jag FÖRE Fredrik, och det hände inte ofta. Han gjorde ju illa ryggen igår så vi bestämde att han nog ska gå till doktorn idag. Men eftersom han avskyr att prata i telefon så ringde jag VC för att boka en tid. Kärringen i luren var allmänt sur och sa: Har han gjort illa sig så mycket så han inte kan prata själv eller? haha. Så hon fick väl prata med han då. Så klockan ett blir det läkar besök. Hoppas att han får smärtlindring för såhär kan han ju inte gå omkring!

Själv så ska jag jobba ikväll. Men ja börjar inte förrän klockan fyra, så jag hinner följa han till doktorn iaf..

Ni andra: Ha en bra dag!  

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards