★ 399 gram ★

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Lisa - 4 augusti 2010 18:25

Låg och tittade på nyhetsmorgon imorse, och dom pratade om FaceBook, Twitter osv och om hur folk 'skryter' om sina underbara liv och skriver saker som dom kanske aldrig skulle kunna säga rakt ut till någon..

Det är faktiskt nånting som jag har tänkt på många gånger. Kanske inte att folk skryter (jo en del gör det) men att det framstår som att alla har det så roligt jämt. Allt är så bra, mysigt, superkul och alla älskar ALLT.

Man tror lätt att alla andra har det så mycket bättre än vad man själv har när man sitter och tittar på allas uppdateringar.  Man tror att man har ett hum om hur 'vännerna' lever sina liv, fast egentligen vet man ingenting!  Tjejen som blir misshandlad skriver varje dag hur otroligt mycket hon älskar sin pojkvän,  familjen som alltid super, skriker och bråkar talar om hur mysigt det är att ha  familjehelg och tjejen som hatar sig själv och sitt liv talar ständigt om hur AWESOME allt är.

Mitt liv framstår säkert också som nåt helt annat i bloggen och på FB än vad det egentligen är, men jag är fan inte rädd att tala om ifall jag har en dålig dag eller är missnöjd med nåt. Sen är det ju även så att  Alla ska inte veta allt heller!

Man har ju sååå många vänner på FB och många bloggläsare som lixom inte borde eller behöver veta mer om en än det man skriver..  Det är min syn på saken, och det är säkert så även för många andra..

Men man får inte glömma att allas liv inte är så jävla underbara som det verkar! Alla har vi våra problem men det är inget man skyltar med!


Bara en tanke såhär på kvällskvisten

Av Lisa - 4 augusti 2010 16:49

Visst är det väl så att borta är bra men hemma är bäst? Slappar med en kopp kaffe i soffan, mjukbrallan är på och allt är som det ska igen!

Har haft ett par härliga dagar i Sundsvall, men hemmet är min borg!

Igår tog vi bussen till S-vall, bussen som gick sönder och dog på halva vägen. Men det löste sig ganska snabbt. Väl framme kände jag mig som ett yrväder som vanligt, men efter ett par timmar så hade jag kommit igång ordentligt med shoppandet. Men jag kan aldrig komma ifrån ångestkänslan så fort jag köper nåt. Det känns alltid som om jag egentligen inte får! Men Fredrik pushar på, så jag tror nog vi lyckats spendera ett femsiffrigt belopp på dom här två dagarna.. hehe.

Blev lite besviken på maten, för vi beställde in dyr mat och köttet var segt och inte alls gott, men kvällsbion vägde upp missnöjet. Fan va bra den var. 'Trollkarlens lärling' alltså, en riktig biofilm. Älskar barnfilmer, så är det bara!


Jaja, slänger in några snik bilder på lite av kläderna jag köpt. Kan visa mer sen när dom sitter på kroppen, men jag gjorde en del kap och är riktigt nöjd!

    Stretch Jeans från Ruth mfl

    Carlings (notera märket ;)

          Lite annat smått och gott från MQ bland annat..

Ja, detta och en hel del annat fick jag med mig hem.. Även lite barnkläder till söta lilla Aicha och en present till Nellie såklart!!

Till och med Fredrik shoppade!!!!! Det händer INTE ofta, men nu ligger han här i sina nya fina jeans.. (som jag bestämde modell på såklart)


Hadebrasåsynsvi!   


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards