★ 399 gram ★

Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Lisa - 1 juni 2010 18:47

Jahapp, då blev man ensam igen då! Suck.. Nä, jag klagar inte. Fredrik fick dra iväg på nattskift den här veckan, och då blir det bra med pengar.

Själv så åkte jag på nån home styling noja (ovanligt?) Men som vanligt så blir jag aldrig klar med en sak innan jag börjar med en annan. Så jag har putsat ETT fönster, (det var tråkigt), sen började jag med nåt annat.. Bytt gardiner, flyttat om en massa grejjer, skurat osv. Ja det är sånt här man sysslar med när man är sjuk eller?

Kom även på att nu är det bara 26 dagar kvar till bröllopet! Fy faaan. Jag blir superstressad om jag tänker på hur jäkla kort tid det egentligen är, så jag ska försöka hålla nerverna på insidan av kroppen här. Men det är ju som sagt en hel del som måste fixas.. (ett djuuupt andetag)

Har precis ätit min goda middag! Egentligen är jag sugen på hamburgare och strips och en STOOOR cola, men det blev en liten laxfile´och en 'kesella-smoothie'.. suck. Kommer säkert gå upp 10 kg efter bröllopet för då har jag inget speciellt att vara snygg för längre (förutom min man då, men han får ju bara mer att älska då).. Nä, jag ska försöka fortsätta med träningen och nyttig mat, för man mår faan så mycket bättre när man inte är ständigt missnöjd med kroppen!

Ha en bra kväll!! Tv kväll blir det för min del.. 5:an of course.

Av Lisa - 1 juni 2010 13:45

KOST:

 Äter du minst 5 frukter varje dag? Nej

Äter du vitt bröd? Nej

Äter du fisk minst 2ggr/vecka? Ja


FYSISK AKTIVITET:

 Går eller cyklar du till jobbet? Ja

Motionerar du minst 30min 3ggr/vecka? Ja

Klarar du minst 15 armhävningar i sträck? Ja


STRESS:

 Blev du irriterad på vägen till jobbet? Nej

Hinner du både äta och vila på rasten? Nej

Har du upplevt dig själv glömsk och oorganiserad senaste dagarna? Inte mer än vanligt!!!


AVSPÄNNING:

Vaknade du utvilad imorse? Japp, men inte riktigt frisk dock.

Har du gett dig tid för tystnad senaste dagarna? Hm.. nej tror inte det.

Har du vilat utan att sova idag? Nej, det gör jag aldrig.


Resultat: Äter ganska bra, men kan göra vissa förbättringar. På rätt väg med fysisk aktivitet. Fortsätt och njut av det!! Har ibland för mkt negativ stress, var vaksam på signalerna! Har troligen en del spänningar, försök att vila mer varje dag!!

allmän hälsostatus:         


Lite tråkigt test, men ändå kul att se sitt resultat. Gör testet på  Alivo.se



Av Lisa - 1 juni 2010 09:03

Jag hatar det här! Jag vet, man kan inte rå för om man blir sjuk, men jag vet vilken panik det kan bli på jobbet när nån sjukanmäler sig samma dag. Och ännu värre känns det ju eftersom jag jobbar för någon som är sjuk, och så går JAG OCKSÅ och blir sjuk.. Och så fick jag inte tag på någon på avdelningen heller, så jag ringde direkt till vik. förmedlingen. Hoppas att dom fick ut nån nu, för jag känner mig som en svikare!!

Feber och huvudvärk, hoppas att det är snabbt övergående. Det brukar kunna vara det för mig som tur är!

Men nu kan jag passa på att ringa lite samtal när jag ändå bara ska vara hemma och dega hela dagen. F-kassan, vigselförrättare, sjukhus.. Det finns säkert nå fler samtal jag måste ringa också om jag funderar riktigt noga!!

Vi hade iaf supertrevligt igår! Vi blev ett helt gäng som grillade på baksidan här hos oss. Först var det bara jag,fredde och mamma var det tänkt, men i slutändan blev vi en hög och lika många hundar!! Grillade flintastekar och drack ett glas rött, men sen började jag frysa (av uppenbara skäl) så vi gick in och såg på film istället..


Ha en bra dag i solen alla söta!   


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards