★ 399 gram ★

Alla inlägg under maj 2010

Av Lisa - 9 maj 2010 22:07

Måste bara bjuda på lite rock godis. Jag har mina perioder då jag bara lyssnar på 'gammrock' och just idag är det här en av låtarna som ekat genom mina högtalare!

Av Lisa - 9 maj 2010 18:20

En riktigt lugn och skön latar söndag! De e vad vi har haft! Sov nog till och från ända till klockan var nästan två, då kom lillasyster, så då klev ja upp och svängde ihop lite mat.

Försöker förbereda kroppen på en promenad, men den verkar inte ha nån lust med det idag, så vi får se hur det blir med det.

För övrigt så längtar jag till morgondagen och Birsta trippen. Min plånbok kanske inte längtar lika mycket, men det tar jag ingen hänsyn till   

Pengar pengar pengar. Det är ett stort problem och en stor skilsmässo orsak för många, och många inser inte hur bra dom faktiskt har det.

Jag vet många som har det mycket bättre ställt än vad vi har, men som ändå inte får det att gå ihop och som tycker att dom har sååå lite pengar. Jag vet andra som har det sämre, men är lyckligare än nånsin. Både jag och Fredrik är överens om att de perioder då vi haft det sämst ställt och knappt haft råd med mat, då har vi mått som bäst!! Det bllir struktur på vardagen och man planerar allt in i minsta detalj. Inga impulsköp och inge överraskningar. Det låter konstigt jag vet, och självklart är det skönt att som nu ha en stadig ekonomi men jag vill bara påpeka att jag anser att lycka har ingenting med pengar att göra även om det underlättar på många andra plan!

Djuping Lisa har talat! Hehe

Av Lisa - 9 maj 2010 14:53

Gjort idag? Sovit sovit och sovit!

Humör? Lite små irriterad, men inte så farligt..

Planer? Inga alls. Olivia är här nu och vi glor bara på TV

         

Av Lisa - 8 maj 2010 18:52

Hej mina vänner! Tankarna snurrar och jag funderar och vrider och vänder.. Ja just nu är det BARA inredning i mitt huvud eftersom vi åker till Birsta på måndag och jag helst vill ha klart för mig vad jag ska köpa!

Men jag har plockat bort min fula matta nu och ställt det nymålade bordet där det ska stå, för att lättare få en vision! Ryamatta ska det va!

   

Men vilken färg? Har ju en stor brun byrå som tv bänk, och det är ju det enda bruna jag har i v-rummet, så det kanske skulle va snyggt med en brun matta?? Dessutom tycker jag att mörkbrunt och vitt är jäkligt snyggt ihop, och bordet/borden i v-rummet är ju vita.. Men grått är ju också snyggt..... hmm... Ja vi får se vad jag hittar!

Nu är det en lugn och skön hemmakväll som gäller för oss! Inge snask och onyttigheter! Imorgon blir det träning av nåt slag.. Får se om det blir gym eller 'bergsbestigning', det får vädret avgöra!

Ha en fortsatt trevlig helg   

Av Lisa - 8 maj 2010 15:44

Lika underbart ute idag också! Har dock jobbat hela dagen så jag passar på att njuta nu! Vi kör nog på en grill afton även ikväll. Man måste ju passa på :)

Av Lisa - 7 maj 2010 20:18

Mätt och belåten? Näää, urs jag fick så dåligt samvete efter att vi tryckt i oss både mat,chips, ostkrokar och godis, så jag tog en straffrunda. Broarna runt i en jävla fart! Jaja, man lever bara en gång.

Är äntligen klar med min spegel och även med mitt bord, så nu funderar jag bara på hur jag ska möblera här hemma och vad jag ska köpa på måndag. Funderar och funderar så mycket så att jag till och med drömmer om det på nätterna. Jag är sjuk, jag vet!

Har nyss sett Wallander-Arvet och den var väl helt ok.. Ingen stor sensation men precis som alla andra Wallanderfilmer så gick den att se.


Nu blir det Talang 2010 och ryggläge på soffan.. Blir väl en tidig kväll eftersom jag börjar jobba klockan sju imorgon... suck..

Av Lisa - 7 maj 2010 15:17

Sååå härligt väder idag! Har varit ute mest hela dan. Först en fika på Hullsta med Linn och Melissa, sen kaffe och solning hemma hos mig. (kika in på linns blogg för att se bilder från dagen)

Har precis lagt fläskfilén i marinad och hackat till en sallad. Nu väntar jag bara på att Fredrik ska komma hem sen blir det grillning!

Have a nice day!

  Muppet show ;P

Av Lisa - 6 maj 2010 22:36

Å vad jag känner mig hängig! Jag tror jag håller igång för mycket på dagarna, så på kvällarna är jag bara helt död! Fick sån värk i händerna och i benen så jag var tvungen att preppa mig med mina dunder 'Arcoxia', dom bästa värktabletterna som uppfunnits (som man inte blir bäng av) 

Min dag har varit bra, men ändå inte..Vaknade upp med ett jävla humör och det har hängt med litegrann hela dagen. Blir sååå irriterad stundvis och vill bara slå sönder nåt eller sätta mig i ett hörn och gråta. Men alla har vi väl våra dagar och jag tror det var längesen sist för min del..eller? (fråga Fredrik om du vill höra 'the ugly truth') Jag har lite dålig självkännedom eller vad man ska kalla det.. Men jag misstänker att mitt dåliga humör beror på värken, och att jag inte pallar göra riktigt allt som jag skulle vilja på en och samma dag.. :(

Imorgon är en ny dag som jag kan göra vad jag vill av! Och vi har planer på att grilla fläskfile´ om det inte regnar eller blåser för mycket. Kommer bli mysigt. Årets första grillning..och kanske får man ta en kall öl till det?? Jaaaa de måste man väl få?

Nu har gubben somnat på soffan så nu är det nog dags att släcka ner och försöka få med mig han till sängen..

NATTI NATTI

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards