★ 399 gram ★

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Lisa - 17 maj 2010 21:55

Gluttade i bloggen på vad jag skrev för ett år sedan. Och det är ungefär som om jag hade skrivit det idag! Jag får samma tankar och känslor i kroppen varje år, den här tiden.. Jag tror att jag har nån slags benägenhet att få vår depression. Inte så att jag är inne i en depp nu, men om jag skulle gå in för mycket i mina tankar och isolera mig så som jag känner att jag vill göra ibland så skulle jag utan tvekan hamna i antingen depp. eller missbruk. Men att jag är medveten om det gör ju faran desto mindre :)

Idag har jag varit hos mammzen mest hela dan. Hjälpt henne att flytta om litegrann. Det är ju bara sååå tråkigt att sitta här hemma och ruttna helt själv.. nä urs va tråkigt!  Olivia följde med mig till frissan iaf och nu har jag ganska klart för mig hur hår och smink kommer att se ut. Vi gjorde ingen provuppsättning eftersom vi kommer har såå mycket tid när jag väl ska dit på bröllops-morgonen och vi vet ju hur det ska se ut så det är bara att köra på!! Det kommer först bli krusning av hela håret för att få volym, sedan kommer det bli MYCKET volym på huvet och även lite långa lockar som hänger ner på ena sidan. Svårt att förklara, men om man säger så här: Håret och sminket kommer att kompensera den enkla outfiten.. Alltså MYCKET hår och mycket smink :)  Spännande!

Har även pratat med mormor idag och bestämt att hon ska bara Toscamuffins till bröllopet. Hur gott lät inte det då? Åååå va jag längtar!


Nu ska jag äta stekt äpple med kanel, ingefära, solrosfrön och yoghurt!

Av Lisa - 17 maj 2010 12:50

Ibland är det underbart med regn! Har precis gått/sprungit Nipleden. När jag kom ut kände jag små mjuka och varma små regndroppar som la sig på huvudet som daggdroppar, och sånt regn gillar jag! Men inte av vilken anledning som helst. Jag gillar inte att svettas, särskilt inte i ansiktet. Men det går ju inte att komma ifrån när man är tränings freak.. Men när man är ute och går/springer i regnet så vet man inte vad som är regn och vad som är svett, så jag kan vara hur blöt som helst utan att känna att jag måste gömma mig om jag möter nån!  Ja, jag är lite konstig ibland jag!


Nu ska jag ta lite bilder på min Bröllops-outfit och ta med till frissan ikväll så hon har något att utgå ifrån när hon ska hitta en matchande frisyr :)

Av Lisa - 17 maj 2010 11:28

R.I.P Ronnie James Dio. Så då bjuder vi på min favoritlåt a´la Dio

   


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards