★ 399 gram ★

Alla inlägg den 18 april 2010

Av Lisa - 18 april 2010 18:28

Ganska kul.. Ni kanske har sett spalten 'För ett år sedan' på sidan lite längre ner här på bloggen. Jag brukar klicka där själv varje dag för att påminna mig själv om vad jag gjorde för exakt ett år sen, och det är ganska kul. Vilket minne man har! När jag läser inlägget så kommer jag ihåg exakt vad som hände den dan,(även det som inte står i inlägget), hur jag mådde, hur jag kände osv. Ganska kul faktiskt.. Man ser att det går framåt i livet, och jag glömmer inte hur jävla sjuk jag var. Det är bra, för då uppskattar jag min hälsa mycket mer och njuter av att jag faktiskt är FRISK nu!!! 

Idag har vi varit och storhandlat med Mammzen. Det blir ju aldrig att man handlar så mkt när man promenerar, men nu jäklar har vi fyllt upp alla skåp med god och nyttig mat!

Bakade en massa muffins idag som Fredde ska ta med sig när han åker till Husum ikväll. Haha. Ja, den första satsen blev ju bra. (chokladmuffins) men sen gjorde jag banan muffins, och helvete va ÄCKLIGA dom blev. Haha. Det blev en väldigt konstig konsistens, som en studsboll typ, så jag kan ärligt säga att JAG MISSLYCKADES TOTALT! Jaja, även solen har sina fläckar. Men Fredrik får säga att det är HAN som har bakat dom om det är nån som frågar :P

Av Lisa - 18 april 2010 17:31

I like it!!

Av Lisa - 18 april 2010 10:50

Åå va härligt! Har varit ute på en riktigt lång solig, men blåsig promenad som avslutades med en kopp kaffe hos min nya granne MAMMA!

Gick och funderade och tänkte ganska mycket idag och insåg att jag nog har förändrats ganska mycket som person bara det senaste året.. Förut har jag varit en sån person som bara 'nöjer mig' med saker och ting. Hade lixom känslan av att 'jag ska bara vara glad'.. T.ex med lägenheten. Man vågade inte klaga om det var nåt problem för jag ska ju bara vara glad att jag får hyra en lägenhet över huvud taget! Och på jobbet..jag skulle minsann bara va glad att jag får jobba, att nån förbarmar sig över mig och låter mig jobba, så jag kunde inte säga nåt om tider, uppgifter, raster osv..  Men ju längre tiden går och jag fortsätter vara drogfri så försvinner det där mer och mer. Jag får också ställa krav och jag kan också ha en åsikt om saker och ting.

Tänk egentligen vad illa man tyckte om sig själv förut?? Att man kan tro att man inte betyder nånting och att man bara ska tacka och ta emot?!!

Jag är så glad att jag inte är sån längre! Jag är den jag är, jag duger som jag är och jag är lika mycket värd som alla andra... ÄVEN fast jag har en jävligt ful och trasslig bakgrund! Och jag är VÄLDIGT GLAD att folk kan se förbi allt det där och inte dömer mig för den jag har varit, det är GULD VÄRT!!!


Ja.. lite funderingar om livet bara. Är ganska nöjd och glad :)


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards