★ 399 gram ★

Alla inlägg den 7 april 2010

Av Lisa - 7 april 2010 20:32

Ännu en aktiv dag till ända! Har städat, skrubbat, dammat, diskat, putsat, bytt sängkläder.. u name it! Men det är som det ska när det är rent och fint!

Det gick över förväntan hos tandläkaren också. Han är ju så jäkla bra den killen, så man blir lugn när man sätter sig i stolen. Så ingen panikångest den här gången!! Dessutom så hade jag inte en massa hål som jag trodde. Två pyttesmå hål mitt mellan två tänder. Nästan för små för att laga, men jag ska dit nästa vecka och fixa det. Nu har man iaf vita polerade tänder och jag ska verkligen fortsätta med mina flourtabletter och alla mina procedurer som jag håller på med, för det verkar ju funka!

Vi gick över till B-L och drack en kopp kaffe där och sen följde mamma och Olivia med hit och vi bjöd på middag. Freddes hemlagade! Härligt!

Han åker för övrigt iväg till Bispen på utbildning imorgon och då tänkte jag passa på att hälsa på Andrea och gosa lite med bebisen.. Om dom nu inte ringer och vill att jag ska jobba dvs.

Ha en bra kväll nu och missa inte Greys Anatomi!

Av Lisa - 7 april 2010 12:23

God Morgon/Middag alla! Ja, ni som följer bloggen kan ju mina morgonrutiner vid det här laget, så jag behöver väl knappast tala om att jag just kommit hem från gymmet. (men jag säger det ändå bara för att det känns så bra)

När jag stod där och trampade som bäst så ringde telefonen. Jag såg att det var från jobbet så jag tänkte att dom nog ville att jag skulle jobba ikväll eller i natt. Men det visade sig att dom vill ge mig ett vik på 50% över sommaren, och det tackar man ju inte nej till! Riktigt skönt känns det. Ok, det är skönt som det är nu att kunna bestämma från dag till dag om jag vill jobba eller inte, men det blir ju lite lättare att planera andra saker i livet om man har ett schema och vet hur man ska jobba. Så nu är sommaren säkrad, och ingen är mer nöjd än jag!!

Fast idag är ändå en sån där dag då jag inte har lust att klä på mig, sminka mig osv.. Jag vill helst bara gå här hemma i mysbyxor och se sluskig ut. Och det kan jag väl göra, iaf nån timme till för sen ska jag till tandläkaren....åååå om ni bara visste hur det känns i min kropp när jag ska dit. Känner mig så jävla löjlig och jag fattar lixom inte varför? Det är inte farligt, det gör oftast inte ont, men det är bara själva situationen. Jag sitter i en stol med ljuset riktat mot mig och kan inte gå därifrån utan att det skulle verka väldigt konstigt. Visst är jag löjlig? Men men. Det är ju för sånna här situationer jag har fått mina älskade 'räddaren i nöden tabletter' Sobril, så jag får väl stoppa i mig ett par sånna så jag blir lugn!

             


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards