★ 399 gram ★

Alla inlägg under februari 2010

Av Lisa - 24 februari 2010 18:50

Oro oro och åter oro! Jag vet att jag tjatar och gnatar om denna förbannade oro, men jag tänker fortsätta med det.

Just idag är jag extra orolig. Mår inte alls bra. Har lite feber, värk i fötter och ben och inflammation i flera finger-leder.. Jag försöker bara trycka bort tanken på min SLE och intalar mig att det bara är kylan eller en 'vanlig förkylning'.. Orkar bara inte bli dålig igen nu! Nu har jag ju börjat få smak på hur det känns att vara pigg igen. Och även om allt inte är perfekt så är det bara sååå skönt! Nä, jag ska  lyssna på kroppen, för jag är ju helt störd när det kommer till hälsa! Idag när jag kom hem från jobbet var jag bara sååå trött och kände egentligen att jag hade feber, men jag drog igång zumba skivan och körde ett pass.. Sen tog jag en lååång varm dusch och satte sedan igång att baka.. Bara för att sysselsätta mig lixom. Jag åt inget av det jag bakade, utan bara stoppade in det i frysen.. Sen var jag ju bara tvungen att gå en promenad oxå, och sen så såg jag ju att det behövdes städas lite här och där.. Men nu kom jag på vad jag håller på med. SÄTT DIG NER KVINNA! TA EN KOPP TE, TÄND EN MASSA LJUS, LURA IN DIG I EN FILT OCH SLAPPNA AV!  Ja jag får verkligen tvinga mig själv och påminna mig om hur fruktansvärt viktigt det är att jag LYSSNAR PÅ MIN KROPP!! Jag gör ju alltid samma tabbe. Jag blir stressad på nåt vis, ungefär som att jag måste hinna göra tusen saker innan jag blir riktigt dålig och säckar ihop.. Nä, skärpning  nu, så går det här nog över! Och kanske att jag (motvilligt) måste öka cortison-dosen igen.. lite grann.


Ja nu har jag fått klaga lite här i min klago-dagbok!!

Av Lisa - 24 februari 2010 15:24

            

Hehe. Blev ju förresten taggad i en massa bilder på FB här om dagen.. Alltså jag kan inte fatta att det här är så längesen som det är! Tror att det är 2006 eller nåt! En väldigt trevlig sommarfest, som slutade på samma sätt som det alltid gjorde/gör för mig! Men låååångt hår hade jag! Och lite halv fet va ja nog hehe.

Alltid kul med gamla bilder som man aldrig sett förr :)

Av Lisa - 24 februari 2010 15:11

Jag kan bli så förbannat less på mig själv ibland! Kom till jobbet tidigt i morse, med istappar i håret.. I omklädningsrummet så upptäckte jag till min förvåning att jag glömt mobilen.. Jag som var stensäker på att jag hade stoppat den i fickan, men men, det är mänskligt att fela..

Så kom jag hem från jobbet för en timme sen och kan inte hitta telefonen hemma heller. Så jag börja smsa till Fredrik och mamma från datorn att dom skulle ringa till den så jag kunde höra var den var.. Men så ringde mamma till mitt jobb, och där låg den! Va fan? Ja, jag måste ju tagit ut den ur jackan innan jag bytte om och lagt den på nåt konstigt ställe så jag inte såg den.

Welcome to my world! Är så j***a snurrig, vimsig och yr i mössan jämt! Tack Mamma för det arvet!! Jaja, sånt man får leva med. Kan ju bara gissa hur snurrig jag skulle vara om jag inte åt damp medicinerna! haha. Då skulle nog inte livet funka alls!

Nä, så jag blev måttligt sur och less när jag kom hem, men fick ur mig lite aggressioner genom ett svettigt Zumba pass. Så nu känner jag mig pigg och glad igen!

Ja, så intressant är mitt liv just nu! Själv då?

Av Lisa - 23 februari 2010 21:13

Ååå vilken dag/kväll!! Helt slut är jag! Kvällarna är 'lite' stökigare än dagarna på jobbet kan jag lova! Och jag vill nästan påstå att demensen smittar av sig! Känner mig hel snurrig och var helt övertygad om att jag är ledig imorgon och ska till läkaren. Fast egentligen så jobbar jag imorgon och ska till läkaren på Torsdag.. Dessutom så är det måndag idag enligt mig. Ja ni ser ju! Äh, lite sömn på det här så är man nog fit for fight igen imorgon!

Känner mig fortfarande jävligt orolig för framtiden.. nästa månad.. ååååå.. Jag ska ju bara arbetsträna fram till den 8 mars, sen får jag bara hoppas på att jag får börja jobba på riktigt! Har faktiskt inte så jättestora förhoppningar på att det går att ordna en halvtidstjänst..Känns bättre att bli nekad om man inte har hoppats för mycket. Men jag vet med all säkerhet att jag får komma in och vikariera lite då och då, men det räcker ju inte.. Man vill ju veta att det blir tillräckligt mycket jobb så man överlever.... blääääääääää. Jag hatar denna ständiga oro! Den rät verkligen på mig! Men nån gång måste det ju ordna sig. Nån gång får man säkert ro i själen. Iaf när det gäller jobb och så, men då dyker det väl upp nåt annat problem som man ska tampas med istället.

Önskar att jag kunder vara mer som Fredrik.. 'Det löser sig'

Nä, jag ska se det positiva! Jag är iaf FRISK och mår fysiskt bättre än jag gjort på flera år, och jag är glad så länge det håller i sig!!

Nä, nu ska jag slösurfa, kolla på lite dans och sen blir det sängen!

Natti natti

Av Lisa - 23 februari 2010 10:50

Väntans tider... Ja just nu sitter jag bara och väntar på att klockan ska bli halv tolv, så jag kan gå till jobbet. Har rustat upp med varma skoterstövlar så jag inte ska förfrysa tårna på vägen!! Tänkte ta med mig en påse bullar upp också så vi har nåt gott att knapra på framåt kvällen ;)

Mår helt ok idag, har sovit gott och känner mig på bra humör.. Fast innan frukost var jag på så dåligt humör så Fredde skrattade åt mig.. Typiskt mig!


Nä, säng bäddning och en extra kaffe kopp nu, sen sticker jag! Ha en bra dag!

Av Lisa - 22 februari 2010 18:52

Här sitter en trött trött kvinna! Fy, det känns som om jag ska somna där jag sitter, men jag vet vad det beror på. Tog en allergitablett som jag inte brukar ta, just för att man blir så dåsig av dom.. Kom bara inte ihåg att man blir så här dåsig!  Men jag får återgå till dom gamla vanliga, för det verkar ju inte som om jag kan vara utan dom en endaste dag :(

Pizzorna blev bra som jag gjorde förut iaf.. Liiite smaklösa eftersom jag inte hade nå kött på dom, men grabbarna åt och var nöjda iaf (alla utom PER)..

Vi hyrde den danska 'gangsterfilmen', 'Pistoleros' och drog hem till Jonas och kollade på den. Vet inte riktigt vad jag ska säga om den. Den var hyfsad, men lite fjantig och halvkomisk mellan varven.

Danska filmer brukar faktiskt vara rätt bra, även fast det är ett jobbigt språk att lyssna på! Sen bjöd Jonas på middag... Och efter det självklart en massa Tv-spelande så då passade jag på att avlägsna mig. Tycker det är så fruktansvärt tråkigt att sitta och titta på när dom spelar.. Urs och fy!

Har betat av lite tråkiga men nödvändiga telefonsamtal idag, som jag har skjutit på, och det känns bra..Jag fattar inte varför man alltid skjuter på sånt ungefär som om det vore en stor kraftansträngning att lyfta luren och säga några ord!!

Imorgon blir det jobb 12-20 så jag kommer inte hinna träna.. Eller, jo om jag kliver upp tidigt och stressar iväg, men jag pallar inte med stress på morgonen så jag AVSTÅR!!! Men jag måste f*n börja bli lite duktigare med maten igen!! Det gick ju så himla bra ett tag, men nu tycker jag att jag är sugen på onyttigheter jämt och ständingt och jag äter inte alls så som jag egentligen borde.. Självbehärskningen är på NOLL!! Har 4 månader på mig att se perfekt ut, så nu får jag f*n ta å skärpa till mig!!!!!!!!!!!!!

Av Lisa - 22 februari 2010 11:59

Hej gomorron gomiddag! Blev väckt halv nio i morse med frukost på sängen och en glad Fredde eftersom Sverige vann hockeyn (som jag för övrigt skiter fullständigt i) Men det är alltid uppskattat med frukost på sängen!

Sen skulle vi gå på gymmet, men jag kände mig inte riktigt i form men tänkte att det nog skulle gå över så jag klädde på mig och började gå.. Hann bara 50 meter så vände jag och gick hem för ja hade sååå ont i magen. Men nu känns det bättre  och jag har till och med varit ute på en lång promenad med Mini.

Fick lite jäst över igår när jag bakade bullar, så jag kom på att jag skulle göra hemmagjord pizza idag, så nu har jag svängt ihop en deg som står på jäsning och tänkte göra små pizzor, istället för en stor. Det blir nor kanongott! Det får bli vegetariska pizzor, med mycket vitlök och en massa konstiga grönsaker.

Se hela bilden

Känner mig inte riktigt på hugget idag, ingen vidare lust att träffa nå folk, men jag ska försöka ignorera det och gå ner på stan sen ändå. Det är farligt att lyssna på 'isoleringskänslorna' för mycket, för jag skulle lätt kunna bli en sån människa som låser in sig i lägenheten och aldrig visar sig ute, och det vill jag INTE bli!!!

Nä nu ska ja fixa fyllningen till pizzorna och invänta Per som kommer hit med lilla Sessan..

Ha en bra dag!

Av Lisa - 21 februari 2010 17:57

Har varit väldigt huslig idag kan jag tala om! Efter lite slappande efter gymmet så fick jag nya krafter. Så jag satte igång med tvätten, smet iväg på affären och köpte lite grejjer så jag kunde baka bullar.. och medans jag bakade så passade jag på att dammsuga, skura, diska och dammtorka. Så nu är det kliniskt rent här och luktar sköljmedel blandat med nybakta bullar i hela lägenheten! Härligt att få sånna tok ryck ibland.

Vissa dagar är det ju bara helt olidligt med allt städande och det känns som om det inte finns någon ände på all smuts och disk och skit! Andra dagar kan jag känna att det är rogivande och ganska mysigt att gå omkring hemma och pyssla på och damma och städa en hel dag. Idag har varit en sån dag.

Fredrik är hos en kompis och kollar på film och spelar x-box, så jag har haft eftermiddan för mig själv. Men snart kommer han hem och då ska han få smaka mina goda bullar (som blev liiiite torra, men men)

Nu tror jag att jag ska lägga mig på spikmattan en stund.. Det var väldigt längesen sist, så vi får se hur det går. Ibland får jag ju panikångest efter ett par minuter, men jag brukar försöka ligga kvar ändå och det slutar ofta med att jag gråter, men jag tror att det är nyttigt att gråta. Känner man sig gråtfärdig och håller tillbaka så kan man nog fan skapa ÅNGEST!!  Så ut med skiten!!!!

På Onsdag ska jag förresten träffa läkaren igen angående detta (ångesten). Får se vad han säger. Förra gången fick jag träffa en AT läkare som inte alls var särskilt erfaren och det kändes att hon verkligen inte hade en aning om vad jag pratade om och hon visste inte alls hur hon skulle göra. Men nu ska jag träffa en annan läkare. En gubbe, så han har säkert mer erfarenhet! Hoppas på det bästa.


Ha en fortsatt mysig slappar söndag!!

    


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards