★ 399 gram ★

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Lisa - 21 februari 2010 17:57

Har varit väldigt huslig idag kan jag tala om! Efter lite slappande efter gymmet så fick jag nya krafter. Så jag satte igång med tvätten, smet iväg på affären och köpte lite grejjer så jag kunde baka bullar.. och medans jag bakade så passade jag på att dammsuga, skura, diska och dammtorka. Så nu är det kliniskt rent här och luktar sköljmedel blandat med nybakta bullar i hela lägenheten! Härligt att få sånna tok ryck ibland.

Vissa dagar är det ju bara helt olidligt med allt städande och det känns som om det inte finns någon ände på all smuts och disk och skit! Andra dagar kan jag känna att det är rogivande och ganska mysigt att gå omkring hemma och pyssla på och damma och städa en hel dag. Idag har varit en sån dag.

Fredrik är hos en kompis och kollar på film och spelar x-box, så jag har haft eftermiddan för mig själv. Men snart kommer han hem och då ska han få smaka mina goda bullar (som blev liiiite torra, men men)

Nu tror jag att jag ska lägga mig på spikmattan en stund.. Det var väldigt längesen sist, så vi får se hur det går. Ibland får jag ju panikångest efter ett par minuter, men jag brukar försöka ligga kvar ändå och det slutar ofta med att jag gråter, men jag tror att det är nyttigt att gråta. Känner man sig gråtfärdig och håller tillbaka så kan man nog fan skapa ÅNGEST!!  Så ut med skiten!!!!

På Onsdag ska jag förresten träffa läkaren igen angående detta (ångesten). Får se vad han säger. Förra gången fick jag träffa en AT läkare som inte alls var särskilt erfaren och det kändes att hon verkligen inte hade en aning om vad jag pratade om och hon visste inte alls hur hon skulle göra. Men nu ska jag träffa en annan läkare. En gubbe, så han har säkert mer erfarenhet! Hoppas på det bästa.


Ha en fortsatt mysig slappar söndag!!

    

Av Lisa - 21 februari 2010 12:50

Så var dagens straffrunda avklarad. Blir ju helt slutkörd varje gång jag har tränat, ja tyckte man blev pigg och rask efter ett gym-pass när man var yngre. Nu blir man bara helt slutkörd! Åldern?

Måste erkänna att jag faktiskt tittat ganska mycket på OS nu, och det brukar jag inte göra, men vi har haft jävligt roligt åt en av kommentatorerna. En av dom pratar medans den andre skriker hysteriskt i bakgrunden JAA, HON FIXAR DET, NU JÄVLAR!! Haha. Helt hysterisk låter han, inte en gnutta självbehärskning. Men så ska det va, haha!

Ja, idag är det Söndag, och söndagar är alltid lika tråkiga enligt mig. Brukar mest sitta framför tvn och datorn, tvätta nån maskin och städa lite grann.


Imorgon ska jag till han som gaddade mig och visa upp hur den ser ut nu, han ville gärna se hur den blev när den läkt klart, om det är något som måste fyllas i eller nåt. Men den är inte riktigt läkt än. Jag har ju så långsam läkning, så det är nån liten skorpa kvar och det är väldigt torrt och flagnar lite, men men.. Jag är nöjd iaf, får väl se om han också är nöjd med sin insats eller om han vill göra nån fin justering.

Ska göra en till liten gaddning på underarmen sen också, om jag hinner och om jag har råd före bröllopet. En liten text, eller snarare ett ord bara.

Gillar inte det här med att tatuera in namn på kroppen (om det nu inte är syskon eller föräldrar), så jag har ett ord jag vill ha.. Det kommer bara vara Fredrik som förstår vad det står för.. Andra, får tro vad dom vill!!


Nä nu blir det ryggläge en stund innan jag tar fram svabben!

Av Lisa - 21 februari 2010 10:27

Det här är min gubbe om 40 år hahhaaa.. Ja höll på å skratta ihjäl mig!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards