★ 399 gram ★

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Lisa - 1 februari 2010 20:59

Oj oj oj vad jag kände igen mig i dagens 'Outsiders'!!  Den här tjejen som var rädd för feta människor. Alltså jag är ju inte rädd för tjockisar, men jag har en massa andra fobier som begränsar mitt liv ungefär på samma sätt. Kände igen mig grymt mycket i henne. Man vill vara social, men det går lixom inte att vara så social som man skulle vilja bara för dom här jävla fobierna!! Man fikar hellre hemma istället för att gå på ett fik bland en massa andra människor. Ska man ut bland folk måste man ha nån slags (inbillad) kontroll, välplanerade steg och inga avstickare..Helt sjukt egentligen. Om man bara kunde släppa taget, släppa kontrollen, släppa alla rädslor och låta det bli som det blir, för jag tror att det är där det största problemet ligger egentligen. KONTROLL!!!

Nu är ju inte jag så här jämt och ständigt, men vissa perioder, vissa dagar, i vissa situationer osv. Men som jag sagt förut, så försöker jag allt jag kan att inte låta det styra mitt liv, och jag försöker få nån slags hjälp med det, men har inte lyckats än... Men vi får se hur det går....


Av Lisa - 1 februari 2010 16:23

Febern stiger... Faaan! Jag vägrar va sjuk imorn. Jag låssas att jag inte mår illa, och jag låssas att jag inte har feber.. Om man verkligen verkligen förnekar nåt så försvinner det!!! Right?? nja, men man kan ju skjuta på den iaf.. Och det är det jag är ute efter!! Har inte tid att vara magsjuk eller nåt sånt.. Inte imorn!!

Av Lisa - 1 februari 2010 13:35

Nä min kropp gillar vekigen inte när jag festar.. Har 38c  feber idag också och vi har legat i sängen ända till nu! Fast vi har inte sovit. Vi har haft lite film marathon.. Mysigt värre :)

Nu när vi äntligen klev upp så var det bara att ta tag i disken och städningen sen i Lördags.. Fan va stökigt det bli alltså. Helt otroligt!!

Hoppas iaf att jag är piggare imorn! För jag har en grej jag ska göra :D

Har precis tagit min HEMSKA HEMSKA spruta i magen också, så nu måste jag sitta här och tycka lite synd o mig själv en stund..

Ha en bra Måndag! (för mig är det söndag)


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards