★ 399 gram ★

Alla inlägg under januari 2010

Av Lisa - 6 januari 2010 13:04

Trotsade förkylningen och drog ett gym pass! Väldigt skönt måste jag erkänna! 35min kondition och sen bröst/axlar. Men så fort ja kom hem så tyckte jag att ja blev täppt i näsan igen.. Ja är nog fan allergisk mot min lägenhet!!

Hade ju totalt glömt bort att det är trettondagen, så ja hade inte en aning om att alla affärer skulle va stängda idag och att typ alla var ute på krogen igår! Snacka om att man börjar bli gammal! Håller aldrig reda på nånting sånt där längre! Jag som hade planerat en massa ärenden idag. Bara att lägga dom planerna på hyllan..

Igårkväll såg vi New Moon när vi gick och la oss.. Ja vet inte, men jag tyckte inte att den var speciellt superbra. Alla snackar om den där filmen, men nog har jag sett bättre vampyrfilmer än Twilight filmerna!! (sorry alla twilightfans)


Nu blir det en lååång varm dusch, sen ska jag fortsätta med inredningen här hemma!!   So long suckers!!!

Av Lisa - 5 januari 2010 21:06

Ååå, den filmen gillade jag! The Descent! Snuskig var den, men bra :)

Nu har jag äntligen lugnat ner mig och slutat städa!! Men inte kunde jag slappna av för det.. Neee, då bestämde sig mina ben för att jag skulle gå ut i hallen, dra på mig skorna och vandra bort till videoteket och köpa en påse godis.. hm.. Det gillar jag inte. Måste nog spöa mina ben sen, men det får bli efter jag ätit upp allt godis!!


Enbart för att jag sa att jag mådde så jävla bra och att alla prover var strålande så har jag väldigt ont i halsen idag.. och lite feber..Beror ju knappast på SLEn.. snarare en vanlig förkylning eller nåt. But i´m gonna fight it! Tänker inte bli sjuk!

Har omformaterat datorn idag, så nu är viruset borta!! Sköööönt! Nä, nu blir det So u think u can dance och godisfrosseri!!!


Sov gott



Av Lisa - 5 januari 2010 16:15

Home Sweet Home! Vad man uppskattar och älskar sitt hem när man har varit borta ett tag!! Kom hem runt ett och har enbart hållit på att städa sen dess. Så nu har ja bytt alla gardiner, plockat bort julsakerna, dammsugit, skurat, dammtorkat, skrubbat kylskåpet, tvättat  osv osv..  Börjar bli ganska nöjd nu, men har lite små grejjer kvar. Är ju så petnoga mede att det ska se ut precis så som jag har tänkt i varenda liten vrå, så det tar sin tid!

Nu har ja iaf tagit en matpaus. Fredde var hungrig, så jag kockade ihop lite curry kyckling och grönsaker.. mumma!


Stackars lilla mammzen ha varit på sjukan med sitt onda knä! Hon kan ju knappt gå stackarn, så vi fick promenera med hennes hundar i morse, bära in ved och fixa lite hos valparna.. Jobbigt att bo ensam i ett hus ute i skogen när man blir handikappad!!


Men nu måste jag omformatera datorn.. IGEN! Priset man får betala när man laddar ner grejjer..  Ibland får man ett virus med på köpet!!


Lägger väl in lite bilder på min home makeover sen (imorn kanske) när jag är helt klar!!!


 See ya

Av Lisa - 4 januari 2010 22:57

Tänk va slut man kan bli av lite bilåkning! 40 mil avklarade idag. Och det var ett väldigt kort läkarbesök som nog egentligen hade kunnat avklarats över telefon.. Men men. Vi skulle ändå köra hem Nellie till Umeå så.

Det var ju iaf ett glatt besked jag fick! Inga cellgifter och kanonbra provsvar! Kan det bli bättre? Men det ställer genast högre krav på mig.. Nu är jag hyfsat frisk, vilket jag inte är van. Då förväntas det att jag ska jobba mera och det känns lite stressigt när jag tänker på det... Men det löser sig, det gör det alltid!Men stackars lilla mamma fick sååå ont i sitt knä av den långa bilresan så ja trodde inte vi skulle ta oss hem nästan. Men ett stopp i Nordmaling och ett stopp i Övik, sen gick det ganska bra..

Väl hemma så hade Emma fixat en senmiddag.. Kycklinggryta med klyftpotatis och olika grönsaker.. Supergott och välbehövligt! Hade ju knappt ätit nåt på hela dan eftersom jag mådde så fruktansvärt illa på förmiddan så jag trodde jag åkt på magsjuka! Men vid närmare eftertanke så misstänker jag att jag är allergisk mot färska solroskärnor.. Men man vet aldrig, får väl prova äta dom igen och se om jag blir dålig!!

Nu sitter vi här med alla våra krämpor.. Fredrik är snorig, mamma har ont i knät och jag har ont i halsen och håller på att somna..  Längtar hem också. Vi ha ju fasen varit hos mamma i snart en vecka! Men imorn åker vi hem, så jag får husera lite i min älskade crib!!!


Fattar ni att jag fortfarande inte har börjat röka igen?? Helt otroligt. Efter 12 års rökning så kom jag bara på att det nog är ganska äckligt, och luktar satan.. Ok, ja tjuvröker ju så fort det slinker ner en öl eller ett glas rött, men det tycker jag att jag kan unna mig!!!   

 

 Sov gott

Av Lisa - 4 januari 2010 15:31

En kort lägesrapport från Umeås iskalla stad!

Det gick KANONBRA hos läkaren! Proverna såg bättre ut än dom gjort på väldigt länge.. Precis som jag faktiskt känt själv också. Såå skönt! Så Doktorn tyckte inte det fanns någon anledning att utsätta kroppen för mer cellgifter nu när allt såg så bra ut. Bättre att spara det till 'nödfallen' så att säga. En människa klarar bara av en viss mängd cellgifter under en livslängd, så man vill ju inte slösa!!

Så skönt att ha en bra läkare som aldrig är stressad, alltid lyssnar och tar sig tid, och verkligen vet vad hon pratar om!

Vi lyckades  ställa oss på en handikapp parkering och fick 700kr i böter, och resan hit var mindre kul eftersom jag åkt på nån slags magsjuka.. BLÄÄ! Men nu känns det bättre..


Nu tar vi en kaffe hos syteryster innan vi drar oss hemöver i snöovädret!


Av Lisa - 3 januari 2010 17:56

Har införskaffat mig lite nya filmer men vissa av dem har jag aldrig ens hört talas om. Har du sett någon av dessa? Vad tyckte du?

Flickan som lekte med elden har jag sett men kände att jag nog kan se den igen. Men alla andra filmer är för mig osedda! 

New Town Killers, Them, Dragon Wars, The Descent, Where The wild Things Are, The Fall, Se Min Kjole och New Moon...  

Av Lisa - 2 januari 2010 23:22

Ja vad gör jag för att behålla  min drogfrihet, och är jag verkligen drogfri, kan man ju undra??

Det ärliga svaret är nog att jag inte gör ett skit! Jag bara mår på ett sånt vis att jag inte är sugen på att leva det där  livet..

Och varför går jag inte på möten?? Jo... jag har upplevt så mkt falskhet och lögner på dessa möten, så jag känner ingen stor tillit alls där.. Vissa ljuger, hittar på, ljuger till o med om sin drogfrihet. Sitter och påstår att dom varit nyktra si och så länge fast man träffat dom med en öl i handen ett par dar innan.. Men det finns även grymt bra, ärliga och ödmjuka människor som man verkligen kan se upp till!!  Men jag har  ingen lust att komma och ta en vit bricka varje gång jag kommer dit. Jag har en annan syn på saken.. Jag tycker nämligen att det är OK att dricka alkohol, och jag ser det inte som att jag är en aktiv narkoman för att jag tar en öl på en fredagkväll..  Det är ju liksom helt normalt! Dessutom finns det många som tycker att mina mediciner ska räknas som knark. (dampmediciner), så det känns helt enkelt inte bekvämt att gå på varken NA möten eller AA- möten.. Tyvärr. Men jag klarar mig great ändå faktiskt!

Livet fungerar och jag kan nog faktiskt tacka behandlingshemmen jag varit på även om jag inte följer deras rekommendationer helt och fullt. Men alla måste hitta sitt eget sätt!! Det funkar inte exakt lika för alla. Och jag har hittat mitt sätt..


Så jag hoppas att du som så modigt och ANONYMT  kände att du ville ifrågasätta mitt sätt att leva,  är nöjd med svaret!!  SEE YA

Av Lisa - 2 januari 2010 21:25

   


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards