★ 399 gram ★

Alla inlägg den 30 januari 2010

Av Lisa - 30 januari 2010 17:24

Nyduschad och halvsminkad.. Det är jag det.. Jag lyckas alltid blir klar alldeles för långt i förväg varje gång ja ska ut, så nu ska ja fan i min vänta ett tag innan jag gör nåt mer..

Har haft en ganska mysig dag här hemma för mig själv. Bara plockat, städat, dansat lite zumba, promenerat i kylan.. Tagit hand om mig själv lite grann! Har känt mig ganska trött, men nu börjar det lossna tror jag. (kanske för att jag öppnat en öl)..

Kände idag helt plötsligt, att det nog börjar händå nåt med min kropp.. Kläderna sitter inte åt lika mycket och jag känner mig allmänt smidigare..  Jag tog fram måttbandet och mycket riktigt så hade midjan krympt nästan 4 cm och rumpan likaså. Det gillar vi!!  Jag är lite anti att väga mig, eftersom jag styrketränar och så, så jag litar bättre på centimetrarna. Enligt vågen så har jag då inte gått ner mer än ett kilo. Känns bra iaf att det börjar hända nåt. Man får lite motivation att fortsätta träna och motionera!! Har ju satt en mål till bröllopet, fast nu är ju det ett viktmål, men jag ska ju inte stirra mig blind på vågen, så vi får se. Lite lär man ju gå ner även fast man lyfter lite skrot.


Nä nu ska jag fortsätta fixa och dona lite här.. Vi ses i dimman!!

Av Lisa - 30 januari 2010 09:22

God Morgon alla sovfisar, dax å vakna nu? Jag är som en tidsinställd alarmklocka. Vaknar alltid antingen klockan nio, eller halv tio.. Och idag var det nio. Kändes lite konstigt att vakna ensam, men fan va jag har spretat och vräkt ut mig i sängen inatt. Har vaknat flera gånger av att jag legat på skarven, med benen på Freddes sida och huvet på min sida.. haha. Vilken syn!

Fredrik är kvar hos Zibban. Ja fattar inte riktigt tjusningen med att sitta där ett gäng med varsin tv (han tog med sig vår sovrumstv) och varsitt x-box och sitta och kriga mot varandra i flera dagar. Snacka om nördigt haha! Nä, men det är bra att han umgås med nån annan än mig, han känner ju inte så mycke folk i den här stan!

Ikväll tänker jag iaf ha kul! Tyvärr måste jag erkänna att även vi hade tänkt använda oss av x-box ikväll..haha. Men vi tänkte såklart sjunga och lira gitarr och sånt KUL! Det ska bli kul att gå ut med dom här tjejerna. Emma har jag festat med förut. Men Emma N och Matilda har jag ju knappt umgåtts med alls sen vi var små barn! Våra mammor var/är ju väldigt bra vänner, så våra familjer umgicks väldigt ofta. Men ni vet ju hur det blir när man börjar bli tonåring.. Då växer man ifrån varann.

Jag har till och med lyckats komma på vad jag ska ha för kläder UTAN  att köpa nåt nytt.. Hittade ett snyggt linne som jag använt en gång! Så det är ju praktiskt taget nytt, har  även ett par skor som också är använda en gång! Haha. Här klagar man på att man inte har nå nya kläder, fast egentligen har man hur mkt som helst..  Det gillar vi   

Vi får väl se om det blir nå roliga kort tagna ikväll. Men känner jag mig själv rätt så blir det nog en hel hög, så jag får väl bjuda på några imorgon!


Nu ska jag ta tag i trappstädningen så det är gjort, sen ska jag nog se om det finns nån som kanske vill ta en fika med mig på stan!!!!

Ha en bra Lördag alla, för det ska jag ha!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards