★ 399 gram ★

Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Lisa - 27 januari 2010 15:52

Ja det här med att 'äta med ögonen'   det är nåt man får låta bli om man ska avnjuta mina bakverk. Haha. Jag kan baka väldigt goda kakor och bullar, men särskilt vackra brukar dom aldrig bli.

Idag har ja haft tråkigt. Per&Freddr spela TV-spel, så jag drog igång och bakade en cheesecake med ett litet experimentrecept..


Botten bestod av 200g icas-trippelchoklad-coockies & 100g smör.

Fyllningen bestod som vanligt av 400g Philadephiaost,3ägg & 1dl socker.

För att göra det lite roligare rev jag ner lite marabou mjölkchoklad i smeten och även lite cocos..

Toppingen som görs på creme fraiche blev ett alldeles särskilt experiment eftersom Fredde köpte LÄTT creme fraiche som är mycket rinnigare än vanlig.. Så jag vispade ihop det med en massa florsocker i hopp om att det skulle bli som en glasyr och stelna lite bättre.. Funkade!!

Ringlade på lite smält choklad och en massa cocos som finnish..

(receptet och instruktionerna finns i ett tidigare inlägg där jag gjorde Pepparkakscheesecake.. under 'recept'-kategorin.)

 

Och det blev suuupergott!  Fast det hade nog varit ännu godare om vi hade haft tålamodet att vänta tills den kallnat ordentligt.. Men men, så är det när man har damp. Otålig som ett litet barn.


Nu sitter jag här mest och tycker synd om mig själv, igen.. Eftersom jag har huvudvärk och feber.. Men jag har gett mig fan på att jag inte ska va sjuk på Lördag iaf.. För då ska jag ut och parta med Emma och några fler.. Ska bli kul det, för det var väldigt längesen jag var ut och roade mig!! Man börjar ju som sagt bli gammal, så man orkar inte hålla igång som för tio år sen!!


Nu ska jag försöka orka ta mig ut i snöstormen med min snöhatande hund som  inte sätter sin tass utanför dörren ens, om man inte skottar upp en liten stig åt henne som hon kan gå på.. hoho.. Vilken hund!! Prinsessan på ärten!

Ha en trevlig kväll!

Pix

Av Lisa - 27 januari 2010 13:04

    

Av Lisa - 27 januari 2010 09:15

Gomorron! Ligger här i soffan med en Kinesisk nakenhund på knäna och en chihuahua på bröstet.. Sååå mysigt! Har ont i magen of course, så idag är jag hemma och är sjuk.. Så det blir nog ingenting gjort utanför dörren idag, tråkigt men sant. Men då kan jag ägna mig desto mer åt hemmet och mig själv.. Jaja, nu ska ja sova en stund till. Grabbarna har dragit på gymmet (avundsjuk), så det är tyst och lugnt en stund till..

Idag kommer jag blogga mycket så vi ses sen


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards