★ 399 gram ★

Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Lisa - 2 januari 2010 23:22

Ja vad gör jag för att behålla  min drogfrihet, och är jag verkligen drogfri, kan man ju undra??

Det ärliga svaret är nog att jag inte gör ett skit! Jag bara mår på ett sånt vis att jag inte är sugen på att leva det där  livet..

Och varför går jag inte på möten?? Jo... jag har upplevt så mkt falskhet och lögner på dessa möten, så jag känner ingen stor tillit alls där.. Vissa ljuger, hittar på, ljuger till o med om sin drogfrihet. Sitter och påstår att dom varit nyktra si och så länge fast man träffat dom med en öl i handen ett par dar innan.. Men det finns även grymt bra, ärliga och ödmjuka människor som man verkligen kan se upp till!!  Men jag har  ingen lust att komma och ta en vit bricka varje gång jag kommer dit. Jag har en annan syn på saken.. Jag tycker nämligen att det är OK att dricka alkohol, och jag ser det inte som att jag är en aktiv narkoman för att jag tar en öl på en fredagkväll..  Det är ju liksom helt normalt! Dessutom finns det många som tycker att mina mediciner ska räknas som knark. (dampmediciner), så det känns helt enkelt inte bekvämt att gå på varken NA möten eller AA- möten.. Tyvärr. Men jag klarar mig great ändå faktiskt!

Livet fungerar och jag kan nog faktiskt tacka behandlingshemmen jag varit på även om jag inte följer deras rekommendationer helt och fullt. Men alla måste hitta sitt eget sätt!! Det funkar inte exakt lika för alla. Och jag har hittat mitt sätt..


Så jag hoppas att du som så modigt och ANONYMT  kände att du ville ifrågasätta mitt sätt att leva,  är nöjd med svaret!!  SEE YA

Av Lisa - 2 januari 2010 21:25

   

Av Lisa - 2 januari 2010 16:12

Heeelloo friends and foes!

Hur har året varit så här långt? Själv spenderade jag nyårsafton med min stora härliga familj.. Men eftersom halva min familj är Jehovas Vittnen och inte firar varken jul eller nyår så har vi mest bara umgåtts, ätit god mat och haft supermys!!

Men nu har syster åkt hem, mamma jobbar, men vi är kvar hos henne ändå. Jag, Fredrik, Per&Emma.. Kollar en massa filmer och latar oss.

Igår drog vi en bastuafton. Några vänner till mamma som inte bor så långt härifrån lät oss låna deras bastu. Såååå härligt, fast inte så bra för min vekling kropp. Så idag har jag ont överallt, och EXTREMT ont i axeln (där jag alltid får ont) så jag är ganska stillasittande idag.


Nu blir det en gammal favorit 'Fun with Dick&Jane' ..   See ya

Av Lisa - 2 januari 2010 10:25

    


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards