★ 399 gram ★

Alla inlägg den 29 november 2009

Av Lisa - 29 november 2009 20:05

Okej.. då har man varit på skyltsöndag då.  Och det var väl inte nå märkvärdigt.. En massa folk men annars var allt bara som vanligt. Köpte ett par ljusslingor, en till balkongen med röda hjärtan och en som jag satte på hallspegeln med vita ljusbollar. Riktigt mysigt blev det!

Sen mina vänner....... (trummvirvel)...... så gick vi in på guldaffären för å titta på vad jag vill ha för ring när vi gifter oss.. Och jag hittade en som jag föll pladask för. Tyckte vi kunde vänta, men Fredrik är inte en sån som väntar, den ska ju ändå köpas så varför inte göra det nu? Så vi slog till, så nu är den betald och klar och såååååååååååååååå fin! Passar perfekt ihop med förlovningsringen!

  

 

 

Dagens Mat

Frukost: 1ägg,

Lunch: laxfile´ + sallad(grönsaker+ost)och creme fraiche

Middag: Kassler, wokgrönsaker, keso     

Kväll: flatbröd, keso+tomat..fil+russin,sesamfrön,solrosfrön

Dryck: 4koppar kaffe, 1kopp kamomill te, bubbelvatten

 

Av Lisa - 29 november 2009 14:31

Tänkte börja med en specialgrej på bloggen varje dag.. Mest för min egen skull eftersom jag är så dålig på att hålla reda på anteckningsblock och sånt..

Och nu håller jag på att försöka luska ut vad jag är allergisk mot samtidigt som jag försöker äta lite nyttigare.

Så i slutet på varje dag tänkte jag skriva vad jag ätit under dagen.. ALLT!  Då kan jag lätt bara titta tillbaka och se om det finns nåt samband varje gång jag blir allergisk.. Plus att jag får skämmas lite om jag stoppat i mig en massa slisk och snask .. 


Så får det bli. Nu ska jag glo lite på tv, läsa lite bloggar, dricka lite kaffe, sen blir det till att gå ner och titta på julskyltningen!  C u

  

Av Lisa - 29 november 2009 10:10

Mys Pys  Tända ljus och strosa på stan och titta på alla mysiga skyltfönster.. Och se på fan!! Snön ligger kvar :)

 

Igår såg vi Eragon.. Å jag bara älskar sånna filmer. Sånt som inte alls är förankrat med någon slags verklighet över huvud taget. Man kan bara leva sig in i en värld som inte finns..                       Senare däremot började vi se Inglorious Bastards som handlar ganska mycket om sånt som verkligen har hänt.. Hann dock inte se klart den, men det måste jag göra!

 

Friserade min lilla sötnöt igår också.. Kineser ska ju ha långt hår och lång lugg som formar sig som ett hjärta på huvet och ner mot halsen. Men mini har sån dålig kvalite´på sin tunna päls så jag klippte det kort.. Tänkte göra en tomahawk frippa på henne, tror faktiskt hon skulle bli SKITSÖT i det.. Men jag får fixa det när mammzen är med så hon kan hjälpa mig att hålla henne stilla, för hon blir less ganska snabbt..

  

Sen längtar jag tills det blir sommar så hon får vara naken igen!! För det är ju det hon ska vara egentligen.. Då är hon riktigt snygg! Nu ser hon mest ut som en skabbråtta  

 

Nu ska jag ta mig en kraft-snabb-pow-pow-powwwwwwer-walk uppe på Remsle! Svetten ska drypa  

 

      


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards