★ 399 gram ★

Alla inlägg den 20 november 2009

Av Lisa - 20 november 2009 00:20

Sitter här i mörkret i vardagsrummet och känner att jag blev sådär djuuuup! Haha.. Nä men jag sitter och funderar och tänker tillbaka och summerar livet lite..

När man har levt ett minst sagt 'turbulent' liv och haft det väldigt kämpigt på många olika plan så är man ju HELT uppe i det. Alla tankar snurrar ju kring just PROBLEMEN.. Och att hitta lösningar på problemen..

När problemen börjar lösa sig och alla runt omkring ser att man mår bättre och bättre så får man hela tiden höra hur roligt det är att det går bra, och 'vad roligt det är att se dig, du ser ut att må så bra'.. Och det är otroligt upplyftande och stärkande på alla sätt och vis.

Men sedan då det har gått ett tag, jag själv och andra börjar bli van vid att det är ganska okej med mig, det står inte längre skrivet i pannan vem jag är och vilka problem jag har.. Det är då det börjar bli jobbigt... jobbigt på ett helt annat plan!

Folk förväntar sig att man ska orka lika mycket som alla andra, att man ska bete sig som alla andra och ofta att man ska tycka och tänka som andra.. Många vet inte, och det händer att jag själv ibland glömmer bort att jag faktiskt inte är frisk.. Jag glömmer alla dom där 'små' sakerna som jag måste vara försiktig med, saker jag måste undvika osv.. Ja, till och med så 'glömmer' eller snarare STRUNTAR jag i mina blodprover, som faktiskt är jävligt viktiga att jag sköter.. Just för att jag känner att jag mår bra! Då vill jag inte behöva spendera en sekund innanför sjukhusets dörrar, jag vill inte ha kontakt med nån läkare.. urs.. Jag vill vara fri!!!

Men jag får inte glömma att ju mer jag slarvar, glömmer och ignorerar, desto större är risken att kroppen gör uppror.. Kanske mycket tidigare än den skulle gjort om jag skötte allt perfekt!


Jag skriver det här mest som en påminnelse till mig själv.. Jag får inte glömma bort att jag inte är frisk, även om jag känner mig på topp vissa dagar..   Deprimerande..... Men sant!!!

Så jag tog mig i kragen idag och ringde samtalet jag tänkt ringa i flera månader men 'glömt bort'.. För att fråga läkaren om jag borde vaccinera mig.. För när man har min sjukdom så kan man inte bara sätta sig där och få vaccinet som alla andra.. Det måste vara under någon slags bevakning/ordination eller vad man ska kalla det.. Men om några dagar får jag nog mitt svar iaf.. Det vore ju ansvarslöst av mig att inte ens kolla upp med läkaren vad jag BORDE GÖRA, utan bara göra som jag själv tror och tycker..


Nä nu har jag fått ur mig lite av mina nattliga funderingar här iaf..  Natti natti


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards