★ 399 gram ★

Alla inlägg den 12 november 2009

Av Lisa - 12 november 2009 18:35

ÅÅåå! Jag hoppas verkligen att alla i hela kommunen läser detta! För så här ska det inte gå till! Och jag hoppas verkligen att den där satans soss kärringen: Eva, fattar att hon måste byta jobb.. eller att hon bara kan få sparken för hon ska fan inte jobba med människor!

Tar man ett sånt jobb som hon har, där man ska hjälpa och vägleda människor med missbruksproblem så ska man fan vara intresserad avv att HJÄLPA också.. Inte tala om för människor som kommer dit att man måste 'rappa på lite nu, för jag vill gå och dricka kaffe' och hota med att ringa polisen för att det dök upp några obekväma extrafrågor som man inte hade någon lust att svara på..  Sedan smäller man igen dörren som en trotsig tonåring när den uppgivna missbrukaren med familj, besvikna och upprörda får lämna kontoret.. kränkta, nedvärderade och utan att ha fått minsta lilla hjälp..  Och att få byta handläggare, det var ju närmast omöjligt enligt henne..

Men herre gud! Man blir helt mållös. Tänk om bara någon fått med detta möte på band och spelat upp det för socialchefen, eller polisen eller vem fan som helst. Alla hade tappat hakan!

Den värsta grodan som hoppade ur kärringens mun måste väl ändå ha varit när hon slänger ur sig att 'ja vill du knarka ihjäl dig så är det väl ditt beslut'...

Finns socialtjänsten för att hjälpa?? eller har vi missförstått något? Var tog lagen om vård av missbrukare vägen? Och vart fan har folkvettet och det sunda förnuftet tagit vägen??


Kan du se dig själv i spegeln idag och känna dig stolt över att du hjälpt en människa som halkat snett? Kan du lägga huvet på kudden och somna med ett rent samvete, med känslan att du gjort en god gärning ?? När du ser dödsannonser i tidningen.. Ungdomar som knarkat ihjäl sig.. Ungdomar som kanske desperat försökt att få hjälp men blivit utkörd av dig eller nån annan som har din position?? Vad känner du då? 'En till jobbig jävel som man slipper handskas med' eller??



          Säg upp dig!! Gå i pension! Whatever..


Av Lisa - 12 november 2009 16:12

Lite nytt till garderoben piggar alltid upp!  Hämtade ut ett litet paket från en av mina favorit nät butiker Bubbleroom nu när jag kom hem från jobbet.

       Detta var innehållet.. plus en jacka åt Fredrik också. Och så får man ju alltid någon gratispryl när man handlar från Bubbleroom, så jag fick en jättefin grå sjal och självklart Bubbleroom magazine.. Så nu är jag liiite glad ;)


Har haft en jättebra dag på dagiset idag. Jag fattar inte att det funkar så bra som det gör.. Med alla högljudda små som springer och busar och är överallt.. Det går verkligen över förväntan och jag trivs jättebra, och ungarna verkar tycka om mig också. Men så är det väl alltid när det kommer någon ny..

Känner att jag skulle behöva något slags träningspass idag, men vi har bestämt att det får bli en Broarna Runt- power walk ikväll, så kan jag köra lite Zumba imorgon bitti..

Får se om man hittar på nåt skoj i helgen eller om det blir lugna gatan.. Det blev ju så galet förra helgen så man borde nog bara ha en myshelg hemma istället..


Fredrik var så gullig och var i full gång med middan när jag kom hem. Fisk och ris blev det. Supergott som vanligt!

Det är inte alla som har en karl som kan/vågar laga mat så jag är lyckligt lottad!


                                                  

                   

Av Lisa - 12 november 2009 15:51

Ännu en gammal goding som jag gillar!!! Lyssna och njut!!

Av Lisa - 12 november 2009 09:21

Goood Morgon god morgon!  Nu bär det snart iväg till dagiset så man får leka av sig lite.. Nä, jag tror jag måste ta det ganska lugnt där idag faktiskt så det inte blir värre i min lilla axel :(

Men jag har iaf lyckats sova gott i natt, så jag är utvilad. Och jag slipper cykla upp idag, för pappa kommer och hämtar mig alldeles snart..

Ha en bra dag alla, för det ska jag  ha!

   


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards