★ 399 gram ★

Alla inlägg den 2 november 2009

Av Lisa - 2 november 2009 21:19

Fattar inte hur man kan bli såååååå avslappnad av smärta! När man legat på spikmattan i bara några minuter så känner man alla spänningar släppa och man blir helt sänkt! Och så en kopp kamomill te på det så är kvällen räddad! haha. Nä men seriöst. Har bytt ut stora delar av min dagliga konsumtion av kaffe mot kamomill senaste dagarna och jag märker redan en stor skillnad. Både magen och alla mina oroskänslor jag brukar ha känns mycket lugnare.. Men det kan ju vara placebo effekt men va fan.. Funkar det så får det väl vara så då! Bara man mår bra!


Nu ska jag lägga mig på soffan å bara vara!  See ya tomorrow  

Av Lisa - 2 november 2009 14:44

Ja mår riktigt bra idag (förutom halsont då) Känns såååå skönt att ha fått bekräftat att man faktiskt är välkommen på arbetsplatser trots att man har en suspekt bakgrund.

  

Håller på att städa lägenheten och poppar stereo på fullt ös här hemma. Gamm´rock ska de va ;)

Har så olika musiksmak beroende på vilket humör jag är på. Men då är det tur att man har sina olika spotifylistor.

Idag är det den här listan som gäller. Var så god och kopiera till din egen spotify om det faller dig i smaken


http://open.spotify.com/user/li_dex/playlist/3njWGwUtqBdq1b1yY1DQnA


  

Av Lisa - 2 november 2009 10:33

Ja nu har jag varit på dagiset på möte där. Och jag visste väl nånstans i bakhuvet att dom brukar kolla upp brottsregister när man ska vara på ett dagis. Och jag kände bara att det är lika bra jag talar om hur läget är, eftersom jag har ett litet brottsregister bakom mig... Dom visste nämligen ingenting om mig...

Så jag bestämde mig för att köra med öppna kort och berättade i stora drag hur mitt liv sett ut förut..

Hon tyckte att det var självklart att alla människor ska få en chans, men att dom kanske kommer hålla ett extra öga på hur allt går och att jag sköter mig.

Så nu ska jag själv skicka in ett brev till rikspolisstyrelsen med begäran om utdrag på brottsregister.. och så ska jag ge det till chefen nästa Tisdag..  Urs.. Lite skamfyllt, men jag kan ju vara stolt över att jag lämnat det bakom mig iaf!

Så nästa tisdag börjar jag 'jobba'. Tio timmar i veckan.. Det ska bli såååå kul!!!

  

Av Lisa - 2 november 2009 09:00

känns som om halva dagen redan har gått. Jag klev nämligen upp klockan sex.. Mammzen plockade upp mig när hon åkte till jobbet och jag trodde jag skulle va först på provtagningen. (var ju där en kvart innan dom öppnade) Men ack så fel jag hade! Det var redan 6 stycken som satt där. Men det gick rätt snabbt ändå.

Så nu har jag redan hunnit med att promenera hem från sjukan, ätit frukost och tagit en promenad med Mini.

Nu ska jag snart upp till Arbetsförmedlingen. Och så ska jag och Lena åka upp till Prästbordets Dagis och prata lite med dom.. Spännande :)

See ya later   


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards