★ 399 gram ★

Alla inlägg den 1 november 2009

Av Lisa - 1 november 2009 20:23

Måste glida in såhär på kvällskvisten och klaga lite! För det gör jag så sällan annars.. Jag bara biter ihop och gillar läget..

Men jag är så jävla less! Less på alla sjukhusbesök, alla mediciner, alla jävla provtagningar, alla läkare och allt runt omkring! Just nu så har jag en leverbiopsi som ska göras i veckan.. Och då är det inte bara att åka och göra den, utan det ska vara en jäkla procedur runt omkring.

Först var jag till sundsvall, tog prover och träffade läkaren... sen har jag väntat några veckor. Sedan måste jag sluta med en medicin och  byta ut den mot sprutor som jag måste ta varje dag ända fram till biopsin..  Och jag hatar verkligen dom där sprutorna för dom bränner som elden!! Imorgon måste jag upp tidigt och ta prover inför biopsin.. Prover som måste tas imorgon på förmiddagen.. Och på måndagar är det ju alltid lååång kö på provtagningen, så jag får helt enkelt se till att vara där först av alla om jag vill hinna med annat som behövs göras imorgon..


Äh, egentligen är jag bara väldigt nervös och orolig för den där satans leverbiopsin.. Så nervös så jag nästan vill gräva ner mig och aldrig komma upp igen. Men jag vet att det kommer gå bra, för allting går oftast bra, smärtfritt och utan större problem.

Alla mina cellgiftsbehandlingar har gått hur bra som helst, fast innan så har jag bara velat åka hem. Och jag antar att den här biopsin är bra mycket lindrigare än en cellgiftsbehandling, så jag kan nog vara lugn...

Har iaf blivit lovad att få något lugnande innan ingreppet så att jag kan slappna av, och mammzen kommer vara med också..


Så! Nu har jag intalat både er och mig att det här kommer bli en piece of cake! Eller hur?

Nu ska jag snart sova.. Är såååå trött, och jag ska upp klockan sex imorn,så...  see ya

  

Av Lisa - 1 november 2009 18:03

Sitter här, fräsch som få, drypande av svett. Haha.. Har precis kört ett 45 minuters riktigt svettigt Zumba-pass.

Måste bort med kalorierna man stoppat i sig hela helgen, så nu blir det nya friska tag!

Det är alltid lättare att äta nyttigt när Fredrik är bort. Fråga mig inte varför, men så fort han är hemma så blir jag automatiskt godis sugen och det slutar alltid med att vi sticker ivär och köper godis framåt kvällen.. inte bra!!


Har haft en mysig lugn helg hos mammzen. Miljoner hundar och en massa valpskrik!! Idag var vi ute i skogen och försökte få till nå bra bilder på vovvarna, men det är svårt.. Dom vill ju aldrig vara stilla!


Imorgon har jag lite att stå i.. Måste upp tidigt som fan för att hinna vara först på provtagningen.. Sedan ska jag med en från arbetsförmedlingen upp till det där dagiset och se om jag får börja arbetsträna där.. Det ska bli såååå skönt att börja göra nåt på dagarna, så ni anar inte!


Här kommer iaf lite bilder.. Mest på hundarna...          See ya    

<3

Av Lisa - 1 november 2009 10:39

                     


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards