★ 399 gram ★

Alla inlägg under oktober 2009

Av Lisa - 26 oktober 2009 17:19

Har samtalat med Folksam nu.. Och jag kommer att få ut på försäkringen!! :) fan va glad jag blev! Men om jag hade sagt att jag hade ställt väskan bredvid mina fötter och den blev stulen så hade jag inte fått ett öre.. Men nu hade jag den mellan knäna och så tyckte hon att jag lät så trovärdig, så jag behöver inte skicka in nå kvitton eller nånting :)

Men jag får inte pengar in på kontot, utan en rekvisition på Siba så att jag kan köpa mig en ny telefon och en ny kamera. Likvärdiga.. Fast självrisken är på 1500.. fast jag fick rabatt, så det blir 1200.

Men nu har ju jag redan hunnit köpa en ny telefon, så jag funderar på om man kanske kan få köpa en lite dyrare kamera för hela summan istället för att få en telfon och en kamera.. Jag vill ju sååå gärna ha en systemkamera!! Vi får se.. Jag får läsa igenom vad det står sen när jag får papperna..

Men det var en stooooor lättnad kan jag lugnt säga!!!


Slingorna blev... OKEJ.. Som vanligt så gör jag alltif för lite.. Det ser så mycke ut när man dragit ut dom genom mössan men sen när det är klart så är det nästan ingenting.. Nä, jag får gå till frissan och göra fler sen :)


  

Av Lisa - 26 oktober 2009 15:36

Bära eller brista..   Blir det konstigt så är det bara att färga över.. Har ju världens tåligaste hår så det är nemas problemas.. Eller så får jag gå till Malin så får hon fixa till oredan :)

  

Av Lisa - 26 oktober 2009 08:32

Urs och fy! Idag känner jag mig som om jag blivit överkörd av tåget! Suuuperförkyld ont i halsen, och ont i magen också dessutom.

Men jag har sovit gott iaf. Fredrik ringde vid tolv inatt och då kunde jag somna gott sen, utan katastrofdrömmar!


Jaja.. Idag blir det nog inte mkt annat än att ligga hemma.. Fast jag måste upp på arbetsförmedlingen en snabbis iaf, men det ligger ju bara 50 meter bort så de ska jag nog orka med!


Funderar på om det börjar bli dags att klippa sig snart.. Fast jag ska bara fräscha upp det lite eftersom jag håller på att spara ut den igen.. Men jag funderar på om jag kanske ska göra slingor.. Så här mörk är jag ju nu...

 Och så här ser jag ut i slingor..               Nu är dom här bilderna från 2006 och jag har MYCKET längre hår än vad jag har nu :( Men... Vad tycker ni? Passar jag bättre i mitt mörka eller ska jag ljusa upp det lite???? Är bara så trött på att ha samma hårfärg hela tiden!!!


Nu är iaf min stulna telefon spärrad!! Så du som tog den kan lika gärna slänga bort den om du nu inte är en datanörd som håller på med upplåsning, men det betvlivlar jag!

Puss  

Av Lisa - 25 oktober 2009 22:47

Oj oj oj det var längesen jag skrev så här många inlägg på en och samma dag.. Ligger och glor på nån film, men jag börjar bli lite orolig här. Fredrik har inte hört av sig på hela dagen och han svarar inte i telefonen heller!

Han brukar alltid ringa när han slutar och även skicka ett mess på morgonen då han vaknat..

Och jag får ju katastroftankar såklart.. Ja mena, han har ju inte direkt ett riskfritt jobb. Tänk om det har hänt nåt? Ingen har ju mitt nya nummer så dom kan ringa och meddela mig.. Och jag har inte nå nummer till nån som är där heller.. Men men.. Ska försöka att inte oroa mig. Han kan ju lika gärna ha glömt telefonen nånstans, eller tappat den..

Få se om man kan sova lugnt inatt ändå nu då.. Fast det kan bli svårt :(

  

<3

Av Lisa - 25 oktober 2009 20:24

      

Av Lisa - 25 oktober 2009 16:07

Ramlade in på listan över mest besökta bloggar och upptäckte att igår låg jag på plats 42 och idag på plats 27.. det var roligt :)   De trodde jag aldrig!  Fortsätt komma tillbaka peeps ;)

Av Lisa - 25 oktober 2009 13:20

Vi har lite konstiga grejjer för oss i min familj.. Vi kom på att vi skulle 'stalka' Emma (min syster) Så vi skapade ett nytt mailkonto och började skicka konstiga mail till henne från 'Lars-Göran' i Umeå..

Sedan tillverkade vi detta vackra collage, knäppte kort på det och mailade det till henne  

Fan jag skrattar bara jag ser det här alltså, för vi hade så kul när vi planerade och utförde detta. Jag mamma och Fredrik.. Men Emma fattade misstankar ganska snabbt och ringde upp.. Varken mamma eller jag klarar ju att hålla färgen, så Fredrik fick svara....men det sket sig där också och han kunde inte hålla sig för skratt..

Idag skickade jag mess till Emma från datorn med hälsningar från Lars-Göran och hon ville mer än gärna träffas vid containern bakom konsum imorgon!! hahaha...

Ja ni ser ju vad som kan hända när man har lite att göra!

  


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards