★ 399 gram ★

Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Lisa - 26 oktober 2009 18:22

Jag har sagt till mig själv så många gånger att jag inte ska låta det styra mitt liv, men hur jag än vrider och vänder på det så måste jag erkänna att jag är totalt styrd av detta!

Jag pratar om panikångest!!! Har haft det ett antal år nu och jag vet i vilka situationer jag får det.. Det är när jag på något vis känner mig fast, trängd, att jag inte kan komma därifrån! Jag vill bara SPRINGA!! Från början var det nog bara en slags klaustrofobi, men med åren har det blivit mer och mer och jag undviker mer och mer situationer för att slippa oroa mig över att jag ska få panik..

Det kan vara något så enkelt som att åka buss, sitta i ett väntrum, stå i en kö, gå till frisören. U name it. Situationer då det krävs att man stannar kvar där man är. Men jag övar på det varje dag.. Ibland kan jag komma på mitt under en situation att 'Nu borde jag ju egentligen ha panikångest' men upptäcker att det faktiskt går riktigt bra.. Då kan jag ge mig själv en klapp på axeln sen..

Men det blir ju att man faktiskt tappar glädjen i att göra en del saker eftersom det är en sån stor grej för mig bara att tänka tanken!! Vissa saker måste jag helt enkelt avstå från, saker som andra tycker är skitroliga men som för mig bara betyder ångest!!


Nu ska jag ju om ett par veckor göra en leverbiopsi.. ett ingrepp som tar ca 40 minuter.. och efter ingreppet måste man ligga stilla i ca 4 timmar pga blödningsrisken.. Och jag börjar redan oroa mig för hur det ska gå..  Bara vetskapen om att jag inte kan kliva upp och springa därifrån gör att jag nästan vill skita i alltihopa. Jag stannar hemma istället!!

Jag tror att jag ska ringa dit och tala om hur det ligger till, så kanske jag kan få ngt lugnande för annars vet jag ärligt talat inte hur fasen det ska gå.


Ja ni gott folk.. Det var ingen som trodde detta om mig va? Jag kan säkert verka väldigt obekymrad och självsäker ibland, men vissa dagar är det bara ångesten som styr. It sucks!! Och jag tänker börja utmana mig själv mer!!!!

  

Av Lisa - 26 oktober 2009 17:19

Har samtalat med Folksam nu.. Och jag kommer att få ut på försäkringen!! :) fan va glad jag blev! Men om jag hade sagt att jag hade ställt väskan bredvid mina fötter och den blev stulen så hade jag inte fått ett öre.. Men nu hade jag den mellan knäna och så tyckte hon att jag lät så trovärdig, så jag behöver inte skicka in nå kvitton eller nånting :)

Men jag får inte pengar in på kontot, utan en rekvisition på Siba så att jag kan köpa mig en ny telefon och en ny kamera. Likvärdiga.. Fast självrisken är på 1500.. fast jag fick rabatt, så det blir 1200.

Men nu har ju jag redan hunnit köpa en ny telefon, så jag funderar på om man kanske kan få köpa en lite dyrare kamera för hela summan istället för att få en telfon och en kamera.. Jag vill ju sååå gärna ha en systemkamera!! Vi får se.. Jag får läsa igenom vad det står sen när jag får papperna..

Men det var en stooooor lättnad kan jag lugnt säga!!!


Slingorna blev... OKEJ.. Som vanligt så gör jag alltif för lite.. Det ser så mycke ut när man dragit ut dom genom mössan men sen när det är klart så är det nästan ingenting.. Nä, jag får gå till frissan och göra fler sen :)


  

Av Lisa - 26 oktober 2009 15:36

Bära eller brista..   Blir det konstigt så är det bara att färga över.. Har ju världens tåligaste hår så det är nemas problemas.. Eller så får jag gå till Malin så får hon fixa till oredan :)

  

Av Lisa - 26 oktober 2009 08:32

Urs och fy! Idag känner jag mig som om jag blivit överkörd av tåget! Suuuperförkyld ont i halsen, och ont i magen också dessutom.

Men jag har sovit gott iaf. Fredrik ringde vid tolv inatt och då kunde jag somna gott sen, utan katastrofdrömmar!


Jaja.. Idag blir det nog inte mkt annat än att ligga hemma.. Fast jag måste upp på arbetsförmedlingen en snabbis iaf, men det ligger ju bara 50 meter bort så de ska jag nog orka med!


Funderar på om det börjar bli dags att klippa sig snart.. Fast jag ska bara fräscha upp det lite eftersom jag håller på att spara ut den igen.. Men jag funderar på om jag kanske ska göra slingor.. Så här mörk är jag ju nu...

 Och så här ser jag ut i slingor..               Nu är dom här bilderna från 2006 och jag har MYCKET längre hår än vad jag har nu :( Men... Vad tycker ni? Passar jag bättre i mitt mörka eller ska jag ljusa upp det lite???? Är bara så trött på att ha samma hårfärg hela tiden!!!


Nu är iaf min stulna telefon spärrad!! Så du som tog den kan lika gärna slänga bort den om du nu inte är en datanörd som håller på med upplåsning, men det betvlivlar jag!

Puss  


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards