★ 399 gram ★

Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Lisa - 24 oktober 2009 21:40

Nu skriver jag IGEN!! Fast egentligen har jag inget riktigt intressant att skriva men..

Har suttit här och sjungit och klinkat lite på gitarren.. tog en liten drink här i min ensamhet (*alkisvarning*) och då åker alltid gitarren fram! Så nu har jag värkande röda fingertoppar eftersom jag inte spelar så ofta nu för tiden.


Var liiite duktig ikväll iaf och drog igång dvdn och körde ett 45 minuters Zumba pass.. Jag veeet det är töntigt och det är Tv-shop osv, men jag tycker det är kul!! Körde den delen då man ska använda 'hantlarna' som man fick med (marackas som väger typ tio gram haha) Men jag har ett par andra lite tyngre hantlar hemma som jag använde istället och fyyyy fan vad det tog!! Kommer ha ont imorgon! Sen körde jag lite styrke övningar med min älskade wii-fit tränare..

Jag gör verkligen allt  för att slippa på till gymet! Hatar dom där äckliga svettiga maskinerna som alla gått och kladdat på med sina svettiga händer.. BLÄÄÄÄ. Det borde vara desinfektions tvång före och efter man använt en maskin så man inte sprider sina snuskiga baciller överallt!

Visst är jag töntig? Men men.. Alla har vi våra fobier.. (Vissa fler än andra)


Äh nu ska jag vika ihop lapen för idag och läägga mig och kolla på nån film innan jag slumrar..

    

Av Lisa - 24 oktober 2009 19:03

Jag måste lära mig att det är helt ok att va ensam.. För så fort jag är ensam så får jag en massa konstiga tankar och känner mig snabbt ganska deppig. Vet inte riktigt varför men så är det. Så det är väl ganska bra att jag får träna på det lite nu när Fredrik är borta och jobbar.

Äh jag vet inte.. Hade det varit nån annan dag i veckan än just Lördag, så kanske det hade känts mer ok.. Men nu sitter man bara här och tror att alla andra i hela världen säker har jättekul och umgås med alla sina vänner och bara lever livet! haha.. Jag veeeet. Det kanske inte är riktigt så verkligheten ser ut och jag skulle inte riktigt kunna leva ett sånt liv heller..

Skulle jag vara ute och festa hela tiden så skulle jag bli ganska sjuk och då skulle inte livet fungera över huvud taget. Och jag har ju faktiskt haft mina dagar i både den ena och den andra svängen, så jag borde vara nöjd med att bara få lite lugn och ro i mitt liv... Mitt liv som varit helt upp och ner vänt i många år.

Men jag är egentligen ganska nöjd med livet nu, bara det att jag behöver något att göra på dagarna.. Har varit sjukskriven i över två år nu och det börjar bli ganska tröttsamt..

Jaja.. Nu har ni fått höra hur synd det är om mig idag :P  Men nu ska jag försöka  mysa och bara njuta av att jag faktiskt har ett hem,en sambo, ett bra liv, en stadig ekonomi, och en underbar familj.. För det är verkligen inga självklarheter!!!

  

Av Lisa - 24 oktober 2009 15:44

Såå skönt det är att komma hem och känna att det känns bra! Att man trivs hemma och själv tycker att det är mysigt är A och O för att man ska kunna må bra.. För mig så är hemmet tio gånger viktigare än kläder, smink och skor.. Ok jag älskar att shoppa kläder och som alla andra tjejer så tycker jag om att göra mig fin.. Men finns det något bättre än att gå omkring i myskläder i en nystädad, mysig lägenhet med en massa tända ljus och myslampor??


Tog en promenad i skogen tidigare, med mamma och alla hundarna, och fyyy va blöt man blev om fötterna! Och man blir såå frusen när fötterna blivit kalla så jag fryser fortfarande!

Det är så märlkligt nu när Doris har valpar hemma så har Tanja (storpudeln som är tio år) fått bröstmjölk..  Tänk vad som kan hända i kroppen på dom, bara för att en annan tik i flocken får valpar. Och Tanja har ju aldrig haft några egna valpar, så det kan ju vara därför också.


Nä nu ska jag värma på lite av gårdagens tacos och se färdigt 'Prästen' som vi påbörjade igår..

  

Bloppis-annons
Av Lisa - 24 oktober 2009 14:27


Nu har kennel Haga valpar igen.

En fin blandning mellan Dvärgpudel och Lhasa Apso, som inte kommer att fälla hår.Valparna är uppfödda i hemmamiljö och är vid leverans minst 8 v, vaccinerade,avmaskade, märkta, besiktade och försäkrade.

Titta in på hemsidan www.kennelhaga.se för att se mera bilder. (leveransklara13/11)Ring eller maila gärna om ni har frågor.

073/1820297
0620/20405

Djur & tillbehör, Säljes - Sollefteå (Västernorrlands län)
Pris:    6 500:-
Telefon:    0731820297
Av Lisa - 24 oktober 2009 11:38

Klicka  HÄR för att komma till annonsen!

     

Av Lisa - 24 oktober 2009 10:52

Vaknar av att telefonen ringer.. typ alldeles nyss! Inte riktigt likt mig precis, men jag var förberedd på det.

Fick ju nässelutslag igår så jag var tvungen att ta en tavegyl, och dom där tabletterna är ju värre än knark ju! Man blir heeelt slut i huvet!

Hur som helst så var det Per som ringde och ville att jag skulle följa med till Birsta och shoppa lite... åååååh! Hade jag inte varit så trött så hade det ju varit det ultimata lördagsnöjet.. Men nä.. Inte idag.

Känner mig mest som om huvet är inlindat i 15kg bomull så..

Nu vill mammzen ha sällskap vid frukostbordet, så I´ll be back

  


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards