★ 399 gram ★

Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Lisa - 23 oktober 2009 23:52

EEEy! Urs vad jag ätit en massa onyttigheter idag! Men det är ju Fredag, så det är legalt ;)

Min älskade gubbe blir borta ända tills på Tisdag!! Och det är så tråkigt hemma så jag håller på att dö!

Bjöd mammzen på lite tacos och sen hyrde vi en rulle och så hängde jag på ut hit.. Det är ju bara så jäkla mysigt att gosa med valpisarna!!!

Så nu har vi suttit här jag, Per, Emma o Mammzen och svullat, kolla idol, halva Wallander 'Prästen' och sen har vi fotat valparna till annonsen.

För övrigt så tror jag att jag sabbade mina nya skor när vi var ute och gick, jag och mamma.. För det  var blött och lerigt och jag hade mina fejk Uggs.. Ooops..

Nu e ja så trött så jag somnar snart där jag sitter.. Var nämligen tvungen att ta allergitabletterna som man blir helt död av, för jag kände att nässelutslagen började göra sig påminda.. AAAAAh!!!!


Nu är det 2 st här i lilla Sollefteå som dött efter dom vaccinerat sig mot Svininfluensan. (bror säger att det är tre, men jag vet inte)

Jag räknas ju som en människa som tillhör RISKGRUPPEN och som BORDE VACCINERA SIG! Eftersom jag lider av SLE... Men jag tänker inte göra det!!  Jag dör hellre av en influensa än att dö av medicinen mot en influensa som jag kanske ändå inte skulle blivit smittad av!!!

Nä men allvarligt talat så tror jag att min kropp skulle reagera väldigt starkt och jag tror ärligt talat att jag skulle bli väldigt sjuk av vaccinet.. Jag har ju liksom en auto immun skukdom och då ska man nog inte hålla på å leka med en massa vaccin och reta immunförsvaret i onödan.. Det kan ställa till med sååå mycket skit för mig!!

 

Nä nu ska jag gå och lägga mig, utan min gube :( ! Puss&gonatt..

    

Av Lisa - 23 oktober 2009 13:02

Ååå jag blir sååå frustrerad! Fick ett brev från Kommunal att dom vill ha: (hör och häpna) 2798kr av mig för att jag ska få återuppta mitt medlemsskap.. Of course så ställer jag ju inte upp på det, har inte råd heller för den delen. Så jag stegade upp till arbetsförmedlingen och frågade vad dom tyckte jag skulle göra. (det är nämligen dom som vill att jag ska vara medlem i en a-kassa innan månadsskiftet).. Fick väl inte nåt riktigt bra svar på det, men jag tror att det enklaste för mig är att söka inträde i Alfa-kassan istället.

Men så fort jag får dessa blanketter framför mig så vill jag bara skrika rakt ut!!!! Jag vet, det är inte så jävla svårt egentligen, men min dumma hjärna bara stressar upp sig och jag blir på så fruktansvärt dåligt humör så jag bara kastar allt åt sidan.

Kanske inte rätt dag att hålla på med sånt här.. Men om jag tänker tillbaka på hur jag är så blir det alltid så här när jag ska hålla på med en massa ansökningar.. Senaste minnet var väl för snart två år sen då vi hade det lite knapert och skulle söka soc bidrag och jag bara kastade alla papper runt omkring mig i hela lägenheten! haha..  Ja är det nånting som kan få mig på dåligt humör så är det ansökningsblanketter!!!

Finns det nån annan där ute som delar mitt problem eller är jag helt mongolid???

  

Av Lisa - 23 oktober 2009 11:07

  

Mini är ju bara så jäkla söt i sin röda täckjacka!! Hon ser ut som en liten jultomte!!

Fredrik ringde när jag precis hade vaknat och ville att jag skulle sätta in pengar till han så han kunde käka lunch.. ÅÅÅÅååå va sur jag blev! Haha.. Jag är ju värsta morgonsura surpuppan och jag hade inte ens hunnit dricka kaffe och jag såg ut som en käppkines och kände mig bara allmänt vresig och trött.. Och han ville att pengarna skulle vara inne runt tio.. Jaja.. Jag sa åt han hatt jag var sjuk och han fick nog vänta ett tag.

Men när vi hade lagt på så skyndade jag mig att göra mig iordning och sprang ner på banken och satte in en femhundring.. En God hustru som man är. Vad gör man inte för sin man i nöd?? Mohahaha.

Sen tog ja en liten promenad med Minimizer och nu är jag helt slut!! Superförkyld och ont i skallen..

Stackars stackars mig va?? Jaja.. Nu har jag klagat av mig ite grann iaf. Nu ska jag försöka få i mig nån frulle!

See ya

  


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards