★ 399 gram ★

Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Lisa - 22 oktober 2009 22:06

Nu är jag hemma igen..och nu är det sådär tråååkigt igen! Alltså visst kan det va mysigt att bara va själv ibland, men oftast är det bara sååå tråkigt. Jag är så dålig på att hitta på nåt när jag är själv. Det känns som om jag inte får göra nåt, fast jag egentligen bara kan göra precis exakt vad jag vill.. Sjuk i huvet man är!

Har iaf lyckats vara lite duktig och dammsugit, skurat och handlat idag, även fast jag mått ganska kasst.. Sen körde jag ett litet yogapass också.. härligt.

Men sen ringde Fredrik och sa att han kanske bli borta och jobbar hela helgen.. åååå va tråkigt! Men jag klagar inte, för jag kommer inte att klaga när löningen kommer.. Han har ju typ dubbelt betalt på helgerna, så jag kan nog leva med det ;)


Fick precis höra på lokalnyheterna att en man hade dött precis efter han vaccinerat sig mot svininfluensan.. En man HÄR I LILLA SOLLEFTEÅ!! Nu är jag ännu mer säker jag tänker inte vaccinera mig!!! Jag tror det är lindrigare för kroppen att få den där jäkla influensan än att få vaccinet.. Det verkar ju så iaf. Fler verkar ju ha blivit allvarligt sjuka av vaccinet än av själva influensan.. Nä urs och fy!! Inga vaccin!


Tror faktiskt att jag ska ta och gå å lägga mig.. Jag vet! Klockan är tio, jag borde vilja vara vaken längre, men jag har mått piss hela dan idag så jag är helt slut. Men imorgon blir det nya friska tag.. Tänkte starta med en morgonpromenad följt av lite dans..

Sen får vi väl se om jag kan komma på nåt roligt att göra i helgen.. Men det blir inte nån supning iaf kan jag lova. Jag vet ingen som blir så bäng av sprit som jag själv, så jag tror jag avstår!

Nä nu säger jag tack och godnatt och för ovanlighetens skull så tänkte jag bjuda på några bilder även på den här bloggen...


        

  

Av Lisa - 22 oktober 2009 19:18

  

Av Lisa - 22 oktober 2009 15:40

Jag mår verkligen verkligen kasst idag! Imorse hade ja bara lite ont i halsen, men sen åkte vi till moster och käka lunch och jag kände hur ja bara fick mer och mer ont i magen..

Nu tror ja tamejfan att jag måste ha åkt på nån magsjuka av nåt slag. Så jag har väl ännu en tråkig dag framför mig.. För man kan ju inte gå nånstans när man mår såhär. :(

  

Av Lisa - 22 oktober 2009 14:02

  

Av Lisa - 22 oktober 2009 09:24

Jahapp.. Då måste man behandla vovven mot rävskabb då.. Vi har ju misstänkt ett tag att ena pudeln (som är ute på foder, men just nu är hemma för parning) har skabb, för hon kliar sig otroligt mkt..

Mamma kan ju en massa knep och trix hur man ska kunna avgöra om det är skabb eller inte.. Och hon är övertygad.. Då är jag också det!! Så det är lika bra att behandla allihopa med Stronghold Spot on.. Så slipper man vara orolig sen..

Man skulle nog se ganska väl på Mini om hon fick skabb iaf eftersom hon inte har något hår! För huden lär ju bli röd och narig eller åtminstonde väldigt irriterad..

Jaja. Nog om det. Sånt som händer när man har hundar på landet.


Känner mig superförkyld idag och jag längtar efter Fredrik ju :( Men jag har sovit hos mamma inatt. Det är ju bara såååå tråkigt å va hemma själv ibland.

Imorgon har vi planerat att vi ska gå på bio och sen göra en repris från förra Fredagen med en middag på valvet. Och vi tänkte bjuda mammzen också. Det var Fredriks ide´faktiskt. Han tycker att hon är värd det! Och det har han alldeles rätt i!!!


Nä nu blir det frukost.. Blev förresten väckt på ett brutalt sätt imorse. Signe och Piga galpooerade in i sovrummet och attackerade mig i sängen! Mini låg under täcket och blev vettskrämd och skrek rakt ut!! Goooomorron!

  


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards