★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2009

Detta är sååå jobbigt!

Av Lisa - 13 oktober 2009 13:24

Har varit på möte på arbetsförmedlingen nu.. och det är bara sååå mkt man ska tänka på! Pappersarbete, telefonsamtal osv.. Jag som varit sjukskriven i flera år har ju legat lite på latsidan med det mesta och har faktiskt inte så stor erfarenhet när det gäller sånna här saker.

Självklart så har jag dragit på mig en massa onödiga problem också. Bestämde mig nyligen att jag skulle gå ur fakcet och a-kassan eftersom jag bara är sjukskriven hela tiden och inte har ngn nytta av medlemskapet överhuvudtaget.. Nu kräver AF att jag ska vara medlem och det visar sig att mina sjuk-perioder inte alls räknas som avbrott i arbetet som jag har trott.. Så nu måste jag typ vädja till facket att jag ska få återuppta mitt medlemsskap (eftersom jag inte betalade avgifterna och blev utesluten)...

Så nu har jag ringt och pratat med en jättetrevlig kvinna där på kontoret och hon tyckte jag skulle komponera ihop ett brev och förklara varför det blev som det blev och be om en omprövning på mitt medlemskap..

Och jag kan ju absolut ingenting om detta. Rättigheter? Skyldigheter? Förmåner? Hur det går till? Vad man ska skriva? osv.. Men jag ska göra mitt bästa för att lösa detta..


Dessutom måste jag försöka komma på något ställe där jag vill vara och arbetsträna.. Jag föreslog ett dagis eller nåt, men dom ville att jag skulle ha fler förslag ifall dom skulle säga nej.. Och jag kan inte komma på ett skit!! Hittar bara en massa fel och en massa hinder på alla ställen.. Men va fan.. Det är ju bara arbetsträning. Trivs man inte så byter man ställe bara. Men jag är så feg och det var så längesen jag var ute på 'marknaden' så självförtroendet är på noll och man inbillar sig att man inte duger till nånting och att ingen vill ha mig på sin arbetsplats..

Dels för att många vet vem jag är i den här stan, och jag har ju inte den bästa bakgrunden.. Vet inte riktigt vad jag har för rykte nu, men det har ju varit allt annat än bra förut.

Det gäller bara att sträcka på ryggen och försöka att tänka positivt. Alla människor dömer inte. Det finns faktiskt folk som tycker att man gör ett bra jobb som håller sig drogfri och startar upp ett nytt liv.

Jag får försöka nosa mig fram till dom människorna och dom arbetsställena..  Men nu ska jag verkligen fundera här och försöka komma på nåt riktigt bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
 
hanna

hanna

13 oktober 2009 17:43

jasså okeej ;p jag började då blogga sen januari 2009 ;p

http://flickanheterhanna.blogg.se

 
Malin

Malin

13 oktober 2009 22:08

Jag halkade in på din blogg på ett bananskal och känner att det är dags för en kommentar :-) Vi har vuxit upp i samma håla och jag hade ingen aning om hur ditt liv artat sig förrän jag började läsa din blogg. Jag tycker ABSOLUT att du ska sträcka på ryggen och vara stolt över den förändring du gjort i ditt liv. Jag tror och hoppas att folk inte är trångsynta nog att neka dig arbetsträning pga din bakgrund. Håller tummarna!! :-)

http://www.metrobloggen.se/norenius

 
Mother

Mother

14 oktober 2009 22:18

Lisa!! Jag är såå stollt över dig!!! Tänk vad du har åstadkommit, trots att du har så mkt motgångar hela tiden. Vem skulle klara av det du har klarat av utan att bli galen eller falla tillbaka? Du borde själv vara mkt stolt och sträcka på dig så du blir längre än Per.

http://www.kennelhaga.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards