★ 399 gram ★

Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Lisa - 13 oktober 2009 18:40

Ja de blev en hyfsad dag idag trots att jag kände mig som ett mongo i skallen i morse..

Ja&Fredrik tog en promenad och då kom vi på att vi skulle gå och köpa en Soda Stream.. Sagt och gjort. Vi stegade in på Elkedjan och roffade åt oss första bästa lådan, betalade och gick hem.. När vi kom hem och jag öppnade lådan så var det nåt som saknades.. haha. Där fanns bara en kolsyrepatron och en flaska.. Själva apparaten hade dom plockat ur..  Så då var det bara att springa dit igen då. Tur man bara bor ett par hundra meter från affären..

Men nu har vi bubbelvatten all the time!! i Like it!


Mamma var här och rakde fejset på min lilla skrutthund idag också. Hon ser ju så liten och näpen ut när hon är nyrakad.. Finast är hon ca en vecka efter.. Men efter ett par månader ser hon ut som en skäggig gammal gubbe :P

    

Nu blir det en kopp Detox-te och en evig väntan på Desperate housewives..  Och förresten.. Har INTE ätit varken godis eller nåt annat onyttigt på hela dagen.. Och jag har tränat!!!!  Duktig flicka! Keep up the good work!

Av Lisa - 13 oktober 2009 13:24

Har varit på möte på arbetsförmedlingen nu.. och det är bara sååå mkt man ska tänka på! Pappersarbete, telefonsamtal osv.. Jag som varit sjukskriven i flera år har ju legat lite på latsidan med det mesta och har faktiskt inte så stor erfarenhet när det gäller sånna här saker.

Självklart så har jag dragit på mig en massa onödiga problem också. Bestämde mig nyligen att jag skulle gå ur fakcet och a-kassan eftersom jag bara är sjukskriven hela tiden och inte har ngn nytta av medlemskapet överhuvudtaget.. Nu kräver AF att jag ska vara medlem och det visar sig att mina sjuk-perioder inte alls räknas som avbrott i arbetet som jag har trott.. Så nu måste jag typ vädja till facket att jag ska få återuppta mitt medlemsskap (eftersom jag inte betalade avgifterna och blev utesluten)...

Så nu har jag ringt och pratat med en jättetrevlig kvinna där på kontoret och hon tyckte jag skulle komponera ihop ett brev och förklara varför det blev som det blev och be om en omprövning på mitt medlemskap..

Och jag kan ju absolut ingenting om detta. Rättigheter? Skyldigheter? Förmåner? Hur det går till? Vad man ska skriva? osv.. Men jag ska göra mitt bästa för att lösa detta..


Dessutom måste jag försöka komma på något ställe där jag vill vara och arbetsträna.. Jag föreslog ett dagis eller nåt, men dom ville att jag skulle ha fler förslag ifall dom skulle säga nej.. Och jag kan inte komma på ett skit!! Hittar bara en massa fel och en massa hinder på alla ställen.. Men va fan.. Det är ju bara arbetsträning. Trivs man inte så byter man ställe bara. Men jag är så feg och det var så längesen jag var ute på 'marknaden' så självförtroendet är på noll och man inbillar sig att man inte duger till nånting och att ingen vill ha mig på sin arbetsplats..

Dels för att många vet vem jag är i den här stan, och jag har ju inte den bästa bakgrunden.. Vet inte riktigt vad jag har för rykte nu, men det har ju varit allt annat än bra förut.

Det gäller bara att sträcka på ryggen och försöka att tänka positivt. Alla människor dömer inte. Det finns faktiskt folk som tycker att man gör ett bra jobb som håller sig drogfri och startar upp ett nytt liv.

Jag får försöka nosa mig fram till dom människorna och dom arbetsställena..  Men nu ska jag verkligen fundera här och försöka komma på nåt riktigt bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Lisa - 13 oktober 2009 08:25

Vaknar upp.. känner mig allmänt trött och seg och inte alls lika pigg och rask som igår. Huvet bankar och benen känns som bly. Men jag ska ta mig igenom den här dagen också. Kanske inte med ett leende på läpparna, men jag ska göra det jag ska.

Ska på möte på arbetsförmedlingen kl tio och min kära mor ska följa med mig.. Jag får ju aldrig fram det jag vill säga, frågar inte det jag ska fråga och kräver ingenting. Så mamma får följa och vara min högra hand.

Jag vet, jag är 25 och borde klara av sånt här själv vid det här laget, men jag är så mesig.. Sitter alltid på mina möten och bara vill därifrån.. Koncentrerar mig på klockan och sitter med nålar i baken och missar allt som är viktigt..

Nä nu ska jag göra mig vacker! Måla på mig ansiktet och sätta på mig nåt obekvämt :P


Over and out


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards