★ 399 gram ★

Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Lisa - 12 oktober 2009 23:54

Det blev en filmkväll idag och det är inget jag ångrar! Hyrde båda Johan Falk filmerna, men vi har bara sett den ena.. Den andra tar vi imorgonkväll så man har nåt bra att kika på då också!


Det är så roligt nu för tiden när man loggar in på bloggen för det finns alltid någon ny kommentar att granska och det är alltid roligt :) Så fortsätt gärna med det! Ska försöka bli lite bättre på det jag också.. Kikar runt en hel del på olika bloggar när jag har lite att göra, men lämnar sällan nåt spår efter mig och det är ju väldigt tråkigt av mig, eller hur?


Nä nu ska jag slösurfa en stund innan ja kryper ner i sängen.. Imorgon blir det möte på Arbetsförmedlingen.. Ska bli intressant å se vad dom har att säga..  Natti natti

Av Lisa - 12 oktober 2009 18:41

Att dagen skulle sluta så häääär! Har världens hemskaste huvudvärk! Det bara bankar och bankar.. Undra om man håller på att bli sjuk nu eller vad det är frågan om?

Men det går inte.. Jag har viktiga saker att uträtta imorgon så jag har INTE tid att ligga och vara sjuk!

Ipren-fruktsallad-soffan-film får bli mitt botemedel..

Hade egentligen planerat att ta ett glas vin, men de känns inte som nån bra ide´ .. :(


Over and outrosa döskalle  

Av Lisa - 12 oktober 2009 13:52

Fy fasen vilken lättnad!! Det visade sig att Fredrik hade nyckelknippan i ryggsäcken på jobbet! Så nu kan jag pusta ut!! Sköööönt!

Känner mig lite halvknasig så ja var bara tvungen att skicka med en muppbild i det här inlägget.  Och  här är min sura lilla kines som ligger och surar för att jag lämnade henne ensam hemma i ett par timmar...   

Har varit på stan och småshoppat lite.. (Kolla vad jag köpte på Female Wickedness)

Men fan va dyrt det är med vitaminer då!! Köpte en flaska Mivitotal på hälsobutiken och gissa va den kostade? 240kr!!!! Helt sjukt ju! Men men.. Smakar det så kostar det, och vitaminer behöver vi!

Tog en fika på lilla med Linn också, och sen följde jag med henne till glasmästeriet med bilen som så fint har fått bakrutan krossad..


Fick ett samtal från försäkringskassan också.. angående min 'sjukersättning'. Dom har ju på förslag att jag ska bli (som det hette förut) halvtidspensionär och då får man istället för sjukpenning--sjukersättning. Men jag har suttit och läst på hemsidan om det där och då står det att man inte kan få det om man är under trettio.. Då får man istället ansöka om Aktivitetsersättning och det gäller max tre år och sen måste man förnya det..

Men när jag påpekade det på mötet med FK så sa dom att så var det inte alls.. Men nu ringde hon för att meddela att det var så ändå.. Dom hade bara 'glömt' att jag var under trettio.. Hm... Ser jag så gammal ut?

Hoppas att det går igenom iaf. Så man slipper oroa sig över det på ett tag sen iaf.


Nä nu väntar tvättstugan på mig här...  BYYYYE

Av Lisa - 12 oktober 2009 10:05

Den här dagen började riktigt bra!

Vaknade lite tidigare än jag tänkt, och det var bra. Då hann jag fixa kaffe, frukost och matlåda åt Fredrik (som jag glömde igår) Har även hunnit beta av några samtal jag behövde ringa, tagit en morgonpromenad och dansat lite Zumba :)

Men.....nu upptäckte jag att jag saknar en nyckelknippa.. Med nyckel hem och till tvättstugan.. Fan fan fan.. Nu är det bara att vända upp och ner på hela lägenheten! Suck..  Hoppas att jag hittar den, annars blir det en dyr historia.


Fick en kommentar ang LCHF metoden.. Kan rekommendera denna sida http://www.lchf-metoden.se/ 

Det finns även en kokbok att köpa i bokhandeln: Annika Dahlströms LCHF kokbok.. Där finns jättemånga bra recept på massa gosaker.. Superbra!!


Nä nu ska jag sätta igång med mitt letande här.. Hittar jag inte nycklarna så är det väl inget annat att göra än att ringa hyresvärden och be om ett nytt lås...


See you later


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards