★ 399 gram ★

Alla inlägg den 30 augusti 2009

Av Lisa - 30 augusti 2009 23:48

Känns som att jag börjar må riktigt bra igen efter min lilla svacka.. Ibland är livet bara så tungt. Men jag vill ha ett bra liv och jag vill leva som en 'svensson' (trodde aldrig jag skulle säga dom orden).. men allt blir bara så mycket mer ordnat och allt känns så mycket bättre när man sköter sina kort.

Så även om det känns motigt och även om allt ibland känns helt meningslöst så ska jag ändå bita ihop och följa mina rutiner, göra det jag ska för jag vet innerst inne att det är det bästa för mig och det är det som får mig att leva!!

Jag behöver min familj, jag behöver mina vänner och jag behöver alla fucking rutiner.. Jag måste ha saker inplanerad i mitt tomma schema, och göra dom sakerna. För börjar jag skita i saker, skjuta fram saker osv så är det kört. Då går allt åt helvete. Och det tänker jag inte låta hända igen! Det har hänt alltför många gånger nu och det tar längre och längre tid för varje gång att återhämta sig och bygga upp allt som man lyckats riva på bara några veckor eller månader..ibland dagar..

Ni som känner mig vet vad jag pratar om... och efter allt man gått igenom, allt helvete och all jävla skit, så dras man likt förbannat tillbaka dit när man minst anar det själv.

Men jag har alldeles för mkt att förlora. Jag har min underbara familj, mamma, pappa, syskon, min underbara Fredrik och våran lilla söt Mini. Har en bättre lägenhet än jag nånsin kunnat drömma om och jag har jobbet tillbaka när jag vill!!  Vem vill förlora det och byta ut det mot ett liv i misär?? Ett liv utan mening, utan framtid och utan hopp??

Nä!!!

Choose life!!!

Av Lisa - 30 augusti 2009 11:14

De blev en bra dag till slut igår. Lugnt, men bra!

Per&Emma kom hit, så vi gick ner på Diana å käkade. Så kom Linus och joinade oss, och bestämde vi oss för att ha filmkväll. Så vi köpte en massa godis och sen såg vi 'Män som hatar kvinnor', 'Ice age 3' och 'Crazy Eights'  sen varm man ganska nöjd och trött..

Nu har ja nyss städat hela lägenheten.. Medans Fredrik låssassov på soffan för att han va rädd att jag skulle vilja att han hjälpte till! haha. Men han vägrar erkänna att det var så. Men en kvinna vet hur hennas karl ser ut när han sover ;)  mohahahahaa..


Fredrik hade gjort en skitgod kräft/räk sallad som jag nyss vräkt i mig.. mums mums. Nu ska jag snart försöka ta mig iväg på en riktig promenad. Var ut en liten sväng förut så Mini fick springa av sig lite energi på fotbollsplanen. Men matte behöver röra på fläsket också, så off we go!!!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards