★ 399 gram ★

Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Lisa - 12 augusti 2009 15:44

Ibland måste man verkligen stanna upp och tänka efter.. Känna efter och jämföra, för att uppskatta det man har.

Ibland tänker man för mycket på vad man vill ha och vad man kunde haft, och man glömmer bort hur jävla bra man egentligen har det.

Allt jag har har jag kämpat för. Man får ingenting gratis här i livet. Men ibland vill jag bara byta liv med nån och leva på ett helt annat sätt.

Har tänkt mycket idag och känt mig sådär halvless och deppig. Men när jag tittar mig omkring så inser jag att jag faktiskt har allt. Det finns ingenting mer som jag behöver för att ha ett bra liv.

Självklart har jag också framtidsplaner och mål och man gör vissa förändringar hela tiden. Men om jag ser tillbaka ett par år.. Vad hade jag då? Ja trodde aldrig att det skulle ordna upp sig så pass bra som det faktiskt har gjort, även om man gör idiotgrejer ibland och fattar dåliga beslut och följer impulser som man ångrar sen.. Jag har iaf styrkan att resa mig igen och se framåt istället för att bara ge upp..


När man har levt det liv som jag levt så tar det tid att få förtroendet tillbaka.. Det är inte bara andra som ska lita på en, man ska lita på sig själv också.. och även respektera sig själv och inse att man inte är sämre än någon annan..

Allt måste inte vara perfekt hela tiden. Det finns dagar då man knappt orkar kliva ur sängen, orkar inte sminka mig och se bra ut.. orkar bara inte bry mig om att det ligger disk i diskhon och att det är grus på golvet.. So what? Låt det vara så då. Man behöver inte få panik för det. Det är en ny dag imorgon och förmodligen kommer jag att ta itu med det då.

Men ibland tittar jag på andra och tror att dom är så perfekta. Ser alltid perfekta ut, är alltid på strålande humör och verkar ta allt med en klackspark och glida fram genom livet på en räkmacka..

Jag förstår ju att det inte är så för någon egentligen, men det är ju det man ser.. och det man vill ha.

Men... Jag är nog precis som alla andra innerst inne nånstans där ;)



Bara man inte ger upp så ordnar det sig till det bästa!!!




11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards